inlägg.

Hjälp vad trött jag är!! Inte konstigt när man kommer hem vid halv tolv på en söndag,
somnar vid tio i tolv och sedan bli väckt av klockan 07:00! Bluuurrr trötter! =)
Skoldagen var rätt okej, förutom att jag hade spanska de två sista timmarna.
Under rasten vet jag inte vad som hände, mer än att jag började skratta jättemycket
med Victoria! Antagligen för att jag är så trött haha :) men hon är rolig!
Tycker om henne jättemycket, skön att umgås och snacka med.

Måste berätta en sak...i lördags träffade jag en chefredaktören
till kristna tidningen inblick!
Jag, Niclas, Tomas och Mary åkte ned till stationen vid halv ett för att möta denna kvinna.
Hon kom ända från Älmhult för att träffa och prata med oss! Hon bjöd oss på pizza,
vi åt en stoooor familjepizza på Castello, nice! Hon gick igenom hur man skriver texter,
dvs textens uppbyggnad. Intressant! Det hela slutade med att vi blev "anställda".
Det var i alla fall det hon själv sa, och så fort det är möjligt kommer vi börja få betalt!
Jätteintressant men jag känner samtidigt hur nervositeten smyger fram.
Tomas har deadline den 27 april, medan jag och Niclas har deadline 11 maj.
Då ska han skriva en text och ska jag fota snygga bilder till texten. :)
Jag sa till redaktören (som heter Elisabeth) att jag är mer för foto, så det är det
jag ska hålla på med, för det mesta! Givetvis måste jag också skriva ibland..
Krönika? Hm... funderat på det. Jag gillar inte riktigt att skriva repotage och så.
Ber bara att Gud är med oss, för meningen med tidningen är att dela evangelium :)

Allmänt så ser världen rätt okej ut i mina ögon..allt är absoult inte topp just nu.
Men jag kämpar på som vanligt. Det sista jag tänker göra är att ge upp.
Måste bearbeta mig själv, ta tag i mitt liv och verkligen kämpa.
För att leva i den här världen är inte lätt, det är orättvist och jobbigt,
men tack och lov så har jag Gud i mitt liv!!! Hur skulle jag annars klara mig!?
För en stund sedan lyssnar jag på en svensk hiphop låt som heter "Bryter mig fri"
med Real Talk. Tycker de är grymma, otroligt bra! Ska citera några rader här:

"I mitt nya liv har jag som målet att inte ljuga,
så jag sträcker upp mina händer, skriker Halleluja.
Jesus, jag behöver dig, Jesus jag behöver dig.
 För ondskan tar över mig, jag vägrar beröva mig.
Jag vill vara god, Jesus jag vill vara god.
Från djupet av mitt hjärta, sanna mina ord!

Ni kan inte lura mig, det här är ingen dröm.
Gud får allt mindre plats och djävulen beröm.
Jag sjunger mer och höjer min röst, "så ska det ej förbli!"
Från helvetets kedjor jag bryter mig fri!"
Suverän låt, tycker jag :) Nu orkar jag inte skriva mer. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0