Kändislivet- enkelt?

Jag satt precis nyss och lyssnade på en gammal låt som jag tyckte om förut.
En RnB låt dvs, tycker dock inte så mycket om den stilen längre..men i alla fall.
Jag lyssnade på texten ordentligt för första gången idag, och det fick mig att tänka till.

Har du velat vara en kändis? Önskat dig att vara berömd?
Att stå under strålkastarna?
Jag har det. När jag var liten så var min dröm att bli artist, att vara känd i USA.
Jag ville ha all uppmärksamhet, bära dyra klänningar,
ha en ring som är värd flera miljoner.
Gå på röda mattan, vara snygg och allmänt......känd! Det var min dröm, som liten.
I dagens läge gillar jag inte när all uppmärksamhet är riktad mot mig. Känns obekvämt.
Men jag tänker på dessa kändisar, artister, filmstjärnor, komiker, you name it,
är det enkelt att ha en sådan livsstil? Är det enkelt att vara världskänd?
Jag menar, du har paparazzi bakom dig nästan jämt. De vill fånga en bild på dig
då du sitter och skiter, eller när du är naken. De bryr sig inte om privatlivet,
de vill bara ha sina pengar....jag tror inte de tänker på att även kändisarna är människor.
Vart du än går, var du än är så vet folk att du är du. De vet i princip allt om dig,
men du vet inget om dem. Du har fans överallt. Du kan inte gå ute på stan alldeles ensam.
Du behöver livvakter för att inte bli nedtrampad av en människoskara
som påstås älska dig. Jag tror nog det inte är så lätt. Du har pengar,
du har kläder och massa accesoarer (stavning?)
men känslan i hjärtat då? Friden inom dig, lever den? Kan vara svårt.
Att vara kändis, att vara en väldigt berömd person tror jag innebär
mycket press, och stress. Tänk pressen de har på sig om att de måste
vara snygga. Inga rynkor i ansiktet, inget hängades fläsk vid magen.
Måste vara smal och snygg, annars blir det operation.
Liksom, kom igen, det är folk, människor, individer! De är inte perfekta.
Jag tror faktiskt du blir lätt bränd, eller "går in i väggen" som det heter.
Visst, nu säger jag inte att det bara är i kändislivet du blir trött, absolut inte.
Men att vara känd är inte så lätt. Det är också en kamp, att försöka hålla sig på jorden.
Vissa personer blir "höga" av att de är så kända, det stiger åt huvudet på dem.
Det är inte bra. Det är inte lätt att vara jordnära när hela världen är efter dig.
Man får kämpa järnet, samtidigt som du ska jobba.
Visserligen har man valt själv att bli känd, men egentligen vill man väl bara
göra det man älskar? Är det inte så? Jag tror att många människor inte hade avsikt
att bli berömd, utan ville bara göra det som de mår bra av. Tror inte du det?
Återigen, jag tror inte det är så väldans enkelt att leva i rampljuset.

I think we need to give the celeberties a break!

Här är låten som fick mig att börja skriva dagens inlägg.
Gabriel Antonio- Ride for me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0