Sjuk.

Usch vad jag mår dåligt! Det har jag gjort sedan i söndags, då jag trodde
att jag skulle spy direkt efter dushcen. Hela den dagen kände
jag mig risig och jag frös. Igår var jag hemma från skolan, samma sak idag.
Igår hade jag en rejäl huvudvärk, ont vid ögonen, kände mig allmänt slö
och trött. Idag när jag vaknade hade jag lite ont i halsen, inte så mycket
huvudvärk dock men lätt illamående. Nu har jag ont i magen.
Det läskiga tycker jag är att de flesta av symptomerna för svininfluensan
stämmer in på mig, förutom hosta och feber! Fast lite hosta har jag ändå haft.

Här är några sympromer:
Om du har något av följande symtom kan du ha svininfluensa.
De typiska symptomen är:
- plötslig feber (hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över), och
- en plötslig hosta.

Andra vanliga symptom vid svininfluensan kan vara:
- huvudvärk
- trötthet
- frossa
- muskelvärk
- ledvärk 
- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)
- halsont
- rinnande näsa
- nysningar
- aptitlöshet

Viktigt är att ta tempen då feber är ett av de viktigaste symptomen på svininfluensa.
Om dessa symptom stämmer in kan du ha svininfluensa.

http://sjukvardsguiden.se/svininfluensa_symptom.html


Kommentarer
Postat av: Jakob Andersson

Svar: Ska du säga som alltid skriver så mycket fint till mig, Tack fina Samira. :)

2009-11-11 @ 22:14:05
URL: http://detvarmindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0