How great is Your faithfulness

Vissa dagar är tuffare än andra. Vissa dagar får man kämpa lite
extra. Livet är så. Livet innebär glädje, sorg, lycka, misslyckanden,
kärlek, relationer, tårar, skratt osv. Och vissa dagar känns som att bestiga
Mount Everest. Men då gäller det bara att hålla vid det goda och kämpa!

Jag som är kristen har ju min tro i grund och botten, vilket jag är tacksam
för. Det är så skönt att veta att man alltid har ett ställe att vända sig till när
allt skiter sig, eller om något blir riktigt lyckat. Mitt ställe är himmelen.
Nu menar jag självklart inte att jag bokstavligen åker till himmeln och sen
tillbaka haha. Kopplingen mellan himmelen och mig är Jesus.
Vem skulle jag vara utan Gud? Vad skulle jag göra i dagens läge?
Supa? Deppa? Ligga med alla? Död? Vem vet.... men jag är glad att
Livet tog tag i mig och förde mig till Ljuset.
Vad jag än går igenom, vad jag än har gjort eller hur min dag än har sett ut
så är min slutsats alltid detsamma: Gud är min fasta klippa. Han ger styrka åt
alla mina ben. Gud är den allra bästa. Gud är trofast.
Jag önskar att folk i min närhet kunde förstå hur underbart det är att leva
ett liv tillsammans med han som skapade denna värld. Jag vet att tron
inte är en självklarhet för alla som för mig, men jag önskar ändå att
människor var villiga att testa. Jag vet i alla fall var jag är påväg.
Egentligen behvöver jag inte vara rädd för döden längre. Jag har ett paradis
som väntar på mig.

The heavens ring, the saints all sing
How great is Your faithfulness
From age to age we will proclaim
Great is Your faithfulness- Matt Redman

Kommentarer
Postat av: Jesusfreak

Jag håller med dig fullständigt! Gud är bäst och finns alltid där när alla andra är upptagna! :)Jag skulle inte klara mig utan honom...

2010-04-29 @ 21:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0