Be happy with yourself- you ain't getting rid of you

Precis! Det är precis det jag ska skriva om lite grann.
Att vara nöjd med sig själv. Det är inte det lättaste.
Är det någon som vet det så är det jag. Jag har inte alltid
accepterat mig själv. Jag har i flera år tyckt att jag varit ful,
ful och åter ful, tjock, finnig, och bara BLÄ! Dagen jag blev kristen
så förändrades det inte över natten. Sådant kan ta tid.
Visserligen hade jag dagar då jag tyckte att jag såg rätt bra ut,
men för det mesta hatade jag mer eller mindre mig själv och det var
jobbigt att umgås med smala och vackra människor.
Jag mådde väldigt dåligt psykiskt, för så småningom kunde jag inte ens
sitta bredvid mina vänner...för att jag tyckte att jag var en jätte i jämförelse
med dem. Detta har nu ändrats för min del.

För ungefär ett och ett halvt år sedan (tror jag) tog jag kontakt
med en kvinna som är mamma till goda vänner till mig. Jag pratade
väldigt mycket med henne och hon var så snäll att hjälpa mig.
Hon stöttade mig, gav mig råd och kärlek. En riktig life-coaher! ;)
Hur som, allt hon sa till mig hörde jag. Jag lyssnade och det hon sa
var helt rätt. Så realistiskt och så logiskt, ändå hade jag svårt att ändra
min syn på mig själv. Jag hatade i vissa lägen hur jag var. Jag stod
ibland inte ut med mig själv. Jag ansåg mig själv som jobbig.
Vissa dagar försökte jag komma ihåg allt denna kvinna sagt till mig
och vissa saker hade jag totalt glömt bort. Det var svårt.
Idag inser jag att det är ingen idé att hata sig själv. Det är ingen idé
att tycka att man själv är ful. Det är ingen idé att lägga ner energi
på klaga på sig själv, wanna know why? För du ska leva med dig själv
livet ut! Hur ensam du än är, var du än är, hur du än mår, vilka
du än umgås med så kommer du ALLTID att vara fast med dig själv.
Så, det är lika bra att acceptera sådan du är! Du kanske har dåliga sidor
men det går att jobba på. Lär dig att vara nöjd med dig själv, det gör dig
också vackrare. (Du är vacker oavsett vad. Du är INTE ful. Du är helt underbart
skapad!) 

Om du trivs med dig själv så trivs dina vänner med dig med!
Eftersom att de bryr sig otroligt mycket om dig så gör du även dem glada
när de ser att du faktiskt inte klagar på dig själv jämt, att du faktiskt
tycker om dig! Jag har nått dit nu. Snart i alla fall. Jag får givetvis också
jobba på detta, men jag har insett mer och mer att jag är som jag är.
Jag är inte ful, jag är vacker. Jag är ganska rolig, och flummig, och konstig
och faktiskt en underbar person :) Om du finner svårt att tycka om dig- 
räkna upp det du anser är bra med dig. Tex. Ditt hår? Dina ögon? Ditt skratt? Osv. 
ATT TRIVAS ÄR OCKSÅ GLÄDJE!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv: Tack! :D

2010-10-04 @ 23:24:35
URL: http://skithundstor.blogg.se/
Postat av: elida

you go girl!

2010-10-05 @ 18:51:41
URL: http://elidab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0