Love isn't just love..

Alla vill vi ha någon att krama om, någon att ta hand om, någon att
pyssla om när den är sjuk, någon att pussa på, någon att vidröra,
någon att smeka. Någon att älska helt enkelt. Men kärleken i sig är inte
så lätt. Kärlek handlar inte bara om att kyssas och att älska med varandra..
nej det handlar om en relation. En kommunikation mellan paren.
Och älska, givetvis. Men inte bara älska i sig, det är bara en tillhörighet.
Därför är kärlek inte det lättaste, för det kan vara svårt att hålla en relation
vid liv. Därför ska man kommunicera med varandra när problem uppstår.
Kärlek för mig är tillit, ärlighet och respekt. Att våga lita på den man älskar,
och vara pålitlig. Att vara ärlig om allt. Att visa respekt för en andra individen.
Ömsesidigt behandla varandra väl. Att älska varandra med ett uppriktigt hjärta.
Jag skulle aldrig kunna bli tillsammans med någon som inte tänker lite likdant
som mig. Någon som tycker att det bara handlar om att älska med varandra och
sen hålla lite hemligheter...nej, jag skulle aldrig kunna göra så mot någon, eller
mig själv för den delen. Jag står fast vid vad jag sagt genom åren, det är tillit,
respekt och ärlighet som gäller! Många människor kanske borde fundera på detta
med kärlek, för allvarligt, många lever sitt liv på rosor och byter kärlek som ett
par trosor. För mig är kärlek också att stå fast vid den personen och inte bryta upp
när man tröttnat. Kärlek för mig är också giftemål. Där man ger löften till varandra
och där man lovar att tillsammans hjälpas åt att bygga relationen.
Kärlek bygger också på en vänskap. Den man ger sitt liv till, den man älskar med,
den man bygger sitt liv med att den personen är ens bästa vän. Wow. Detta vill jag ha.
Jag vill inte ha något som kallas "kärlek" utan jag vill ha Kärlek.
Här är en söt bild från google :)

Kommentarer
Postat av: angelica

Bra och starkt skrivet Samira!

2010-10-13 @ 19:30:58
URL: http://hheartbeat.blogg.se/
Postat av: camilla Strand

Det här var så bra så det här skulle jag visa många par, även gifta! Det är så lätt att leva i två världar, att ta varandra för givet, att sträva åt olika håll - bara för att man blir egoistisk och vill förverkliga sig själv - eller kontrollera varandra för att man inte litar på varandra.

Du är mycket vis Samira!

Tänk att du är det redan nu så ung! Du kan säkert syssla med äktenskapsrådgivning rätt snart när du väl gift dig;) kram!

2010-10-15 @ 17:55:06
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Postat av: Dan

Att bry sig om varandra skall man alltid göra och att respektera varandra och är inte unikt för äktenskap ja faktum är att även korta relationer kan vara meningsfulla och för en människa med öppet hjärta så är det inte svårt att ta farväl. Kärlek finns i luften i marken i solen i stjärnorna och begränsar sig inte till det fysiska eller det själsliga utan är en del av vårt väsen och ytterst är det Gud för han är kärlek. Men om båda parter i ett förhållande vill bygga något stabilt för framtiden så hjälper det absolut att ha en rätt inställning till varandra men framför allt att ha frid i sig själv.

2010-10-17 @ 07:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0