Belgium

Inatt kom jag hem från Belgien :) Var där i några dagar
med min klass. Det var nice. Dock blandade känslor.
Drama. Tårar. Skratt. Glädje. Smärta. Tankar...
Kändes som att det hände något hela tiden, abbey!
Haha ;) Det som var bland de bästa var ju att vår
sär-klass blev mer sammanhållen, typ. Det var såå skönt!
Orkar verkligen inte skriva resan detaljerat. Ville mest
bara nämna att jag var I Bryssel, Gent och Brendonk.
Brendonk var ett nazistiskt transitläger. Det var så hemskt att
se stället. Tortyrkammaren, deras sängar där man fick sova
ca 8 pers på en 90-säng osv. Vi beskökte en skola i Gent.
Fick lära oss mer om Belgien; deras matkultur, skolregler,
musik, konst m.m. Intressant! :)

Det var bra väder nästan varje dag. Minns att det duggade
lite grann någon dag...de två sista var det hett! Man kunde seriöst
gå runt i shorts och linne! L O V E L Y! Vi fick se mest av Bryssel
och jag kan säga att staden är så otroligt VACKER. Bryssel
har extremt fina, och stora, parker!! Varför har inte Sverige det?
Humlegården har vi, yay! Haha.

Vackert


Grand Palace. Foton: Samira Karakurt

Kommentarer
Postat av: David

Du måste lägga upp massor av bilderna på Facebook! Jag är jättenyfiken! :D

2011-04-08 @ 19:55:10
URL: http://obviouschild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0