Bästa pastorn!

Med det här inlägget vill jag bara uppmuntra och 'hylla' min pastor!
Han heter John-Ted Berge och är en fantastisk man!
Han är pastor i Märsta Pingstförsamling. När jag blev frälst
och bekände mig själv som kristen så var Jonte ungdomspastor
i ungdomsarbetet Hope. Han fick mig att känna mig så välkommen.
Ni vet hur vissa människor ger fisken när man ska skaka hand?
Den här mannen ger ingen fisk, han ger ett riktigt handtag!
Det var min första tanke, har jag för mig. Jag tänkte i någon liknande
form "Wow! Ett ordentligt handtag, ingen fisk här inte" och jag blev glad.
(Jag hatar fiskar...då kan man lika väl strunta i att skaka hand.)
Jag minns att han välkomnade mig så varmt och det märktes att
han brydde sig, och han var intresserad av en. Han ville verkligen
lära känna mig....det märktes att han hade ett intresse i ungdomar!
Inte ett Sådant intresse haha, utan att han bryr sig om dem :)
Jag minns hur min bild av pastor John-Ted var innan jag ens träffat
honom. En vän till mig sa hans namn och jag såg framför mig
en klen, knall-vit, smal orange-skallig man... haha! När jag väl träffade
honom blev jag chockad! Pastor John-Ted var en snygg typ!
Okej, tänk på att jag var NYFRÄLST och 14 bast! Hahah fast jag
förnekar inte i dagsläget att han faktiskt är snygg...hihi.
Hur som! Jag häpnade till. Han var inte alls som jag trott- han var
mörk mörk hårig, mörka ögon, muskulös (i alla fall i jämförelse
med det jag såg framför mig), alltså inte så klen... och inte så himla
vit för den delen heller. Och så var han så...taggad, så lycklig :)
Och jag älskade när han predikade för det bara gick rakt in i
hjärtat på mig. Det var intressant att lyssna helt plötsligt (jag hatade
undervisningen i skolan men i kyrkan blev det kul att sitta och lyssna.)
Jonte har lärt mig så mycket, även om jag inte kommer ihåg allt just nu
så har jag det i bakhuvudet och djupt i mitt hjärta. Han har uppmuntrat
mig SÅ mycket när jag känt mig som världens sämsta tjej. Han har brytt sig
så mycket. Han är ärlig! Vilket jag älskar och uppskattar hos honom. Han är
radikal...säger rakt ut och inte slingrar sig igenom sanningen.
Idag är han inte ungdomspastor utan pastor i församlingen.
Som jag skrev i början av inlägget var detta tillägnad till just min pastor.
Jonte: Jag vill och jag hoppas att du på något sätt förstår vilken
förebild du är för mig! Jag ser upp till dig. Trots dina brister och fel
så är du nog den Gudsman som jag mest ser upp till, och litar på.
Du är helt fantastisk! Och jag älskar att trots att du är pastor så
har du inte låtit det stiga över huvudet, utan du umgås fortfarande
med oss "vanliga" människor (tolka mig rätt). Även med oss
tonåringar, som ibland kan vara skitungar haha, och jag älskar
verkligen hur du bryr dig om oss....Jag beundrar dig Jonte!
Jag tycker så sjuukt mycket om dig och är så glad över
att du är vår pastor. We love you! I love you! (man kanske inte
säger sånt till sin pastor men jag bryr mig inte för det är så jag känner)
:) Du är bäst pastor Tedde haha. Församlingen är lyckligt lottad
att ha dig och Fredrika som pastorspar!
En bild på dem John-Ted och Fredrika :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0