Make your decisions with thoughtfulness

Är det något som vi måste lära oss är att ta våra beslut
med omtanke. Att noga göra besluten och inte bara göra något
och sedan ångra det med grov ångest. Alla beslut vi tar medföljer
konsekvenser, goda och dåliga, och är det dåliga så är det INTE kul!
Jag är typsikt den tjejen, som säger saker och gör ett beslut utan att
faktiskt ha tänkt igenom det. (Givetvis finns det saker i mitt liv där
jag verkligen tänkt igenom allt innan..) Sedan har jag fått leva med
konsekvenserna utav det. Så många gånger jag har ångrat mig i tårar.
Ändå fortsätter man. VARFÖR lär man sig inte? VARFÖR begår man
"samma" misstag om och om igen, när man VET att konsekvenserna
svider något så otroligt? Människan är så himla efterklok!! Bedräglig rent
ut sagt! Jag kanske tar i, jag kan verka lite..."upprörd", har det hänt något?
Hänt och hänt... jag är bara så trött på att jag aldrig lär mig.
Jag skulle hållt käften. Gått till Gud med det direkt och inte pratat med
någon annan överhuvudtaget. Nu ångrar jag ju mig, för nu känns allt
annorlunda...jag tror det Är annorlunda. Jag står inte ut.
Fast "förändringen" kanske är bättre. Vet inte.

Jag vill bara uppmana till varenda person som läser detta (om det är någon som
gör det) att verkligen TÄNKA efter innan ett beslut tas. Stora beslut som påverkar
vardagen, livet, omständigheterna osv... Snälla TÄNK. Jag talar även till mig själv.
Jag skrev på facebook för någon vecka sen:
"Be aware of what you do and make your decisions with thoughtfulness
cuz you're gonna have to live with the consequences."
Detta är SÅ SANT. JUST SAYIN'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0