Valentines day on it's way!

På måndag, den 14 februari är det Alla hjärtans dag.
Jag som älskar kärlek på alla sätt och vis, och kramar och
att mysa älskar ju såklart denna dag! Även om jag är singel.
Det är en dag av kärlek från alla olika håll! Enligt mig är det en bra dag.
(Kanske inte för de som tragiskt nog blir dumpade just den 14 februari..)
Varör anser jag denna dag vara en sådan bra dag?
Jo, därför att de flesta är väldigt glada, mer glada än vad de brukar.
Givetvis är det alltid någon som surar över att de inte har någon
partner att tillbringa den dagen med, men bortsett från det så
är vi oftast mycket gladare. Det är så roligt att se människor le!
Att se dem så lyckliga, just den här dagen, om det annars går igenom
något jobbigt.

På Alla hjärtans dag ska det bara vara glädje tycker jag. Då borde varje fall
alla få EN kram åtiminstone. Jag däremot, vill ha massvis med kramar!! :)
På Alla hjärtans dag får man en möjlighet att tala om för någon att man
gillar honom/henne. Perfekt tillfälle...det är ju kärlekens dag! Haha.
På Alla hjärtans dag är dagen då man speciellt kan mysa extra mycket
med sin flick/pojkvän. Eller ligga i sängen och dra sig lite extra en morgon.
På Alla hjärtans dag kan DU vara extra vänlig mot en vän, den ensamme i skolan,
i familjen, mot arbetskollegorna osv. Det finns en rad av saker man kan göra på
denna dag. Du kan till och med dela ut cheeseburgare till de hemlösa! Skulle inte
de uppskatta det otroligt mycket!? Det tror jag nog. GÖR EN GOD GÄRNING
PÅ MÅNDAG! Jag lovar att glädjen inte bara går ut till de andra utan även till
dig själv. Därför att när du hjälper och 'tjänar' andra människor så är det så
givande för dig med! Du kommer blir glad.

Jag kan inte helt 100 säga vad Alla hjärtans dag handlar om,
okej, det är ju kärlek, men jag skulle vilja säga att enligt mig så
handlar denna dag om uppmuntran, uppskattning och närhet!
Ungefär så. Vi ska uppmuntra varandra till det yttersta! Överösa
våra vänner (vår nästa) med vackra och kärleksfulla ord!
Vi ska visa vår uppskattning till våra närmsta. Visa att vi verkligen
är tacksamma för stöd och gemenskap. What goes around comes around,
förhoppningsvis...sägs det. Vi ska vara nära varandra!
De som har någon; kramas mycket, pussas, massera, håll om..
Bara vara nära och NJUT av varandras sällskap! Sedan finns det
annat närhet än bara att vidröra, att ha sex är ju normalt. Jag skulle säga
go for it, verkligen, MEN, jag tror inte på sex före äktenskap, just sayin' :)
Singlar kan också ha närhet, med vänner ex. Man kan kramas och bara
mysa :) Se en film, äta mat och umgås. Lära känna varandra ÄNNU bättre.
Behöver vännen massage, så massera...vi ungdomar blir ärligt väldigt stela
då vi sitter mycket i skolan och antecknar, och när man pluggar hemma.
Massage kan vara suveränt! Såå...det var lite tips från miss K.
Hoppas att DU får en fantastisk måndag!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Fint inlägg Samira! Jag gillar verkligen din syn på Alla Hjärtans Dag :) Speciellt det där med att visa uppskattning gentemot Alla runt omkring en! Det borde inte bara fokuseras på att ha någon speciell att dela dagen med utan att sprida glädje och kärlek till alla i sin närhet :)

2011-02-10 @ 19:40:19
URL: http://littlemissjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0