Don't let the money control you...

Pengar. Vad är det för skit, egentligen? Okej, kanske inte ska säga skit,
för pengar är bra att ha, men det kan förstöra väldigt mycket också!
Pengar kan växa till ett begär, det kan leda till girighet. Inte bra inte bra.
Varför? Därför att till sist blir pengar det enda du bryr dig om.
Jag tror att det kan vara vääldigt nyttigt att inte ha pengar ibland.
Förstå mig rätt, de som jobbar för hyra och mat på bordet kanske
inte ska ta åt sig, jag skriver mer till ungdomar som lever på studie-
bidraget. Ibland tror jag det är bra att vi inte har pengar. Jag tror
detta därför att det lär oss att leva oberoende. Du ska inte ha ett
beroende av pengarna. Att inte ha pengar kan leda till att du
inte kan köpa godis (mycket bra! Då får du chansen till en liten paus.),
det kan göra så att du inte kan gå ut och supa (några minus på kolhydrater
där med- like!). Du kanske är heelt besatt i skor och kläder, och du har
mycket av dem (!) och då kan du få en paus från att shoppa också.
Du sparar in lite cash. Nå, är inte detta bra?? Snälla håll med mig.
Sådana som jag, jag äter upp mina pengar...på cholad och mat!
Jag har noll kr på mitt konto och först var det frustrerande därför
att jag kände mig mer eller mindre död utan pengar.
Min värld "gick under". Men sen insåg jag att detta är en möjlighet
för mig! Det ger mig chansen att inte gå upp till Ica för att köpa cola
eller den där goooda maraboun! Nu hänger jag mer på sats och tränar
och dricker vatten...känner mig uttråkad annars. Detta är alldeles utmärkt!
Jag insåg att jag inte ska vara beroende av pengarna.
Jag ska inte låta min inkomst styra mig! 
Pengarna ska inte styra oss, vi ska styra pengarna!

Många människor (mest vuxna tror jag) spelar bort pengarna
på poker, andra dricker upp dem för att de har
alkohol problem. Och som sagt, andra äter eller shoppar upp dem.
LÄR DIG ATT STYRA DIN INKOMST TONÅRING!
(Ja jag talar även till mig själv) Planera din ekonomi
om du är medveten om att du använder dem dåligt och bränner
upp pengarna direkt, men om det skulle hända SÅ LÅT DIG INTE
BLI FRUSTRERADE ÖVER DET! Se det positivt, att du fått en möjlighet!
Var inte beroende av pengar. Du vet att du får åtminstone 1050 kr
varje månad. ANDAS, var lugn och njut av vardagen! ;)
Ah, det var väl typ det jag ville skriva... haha.
Nu ska jag se Darin på SVT1. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0