Leva i nuet

Jag försöker verkligen att leva i nuet och njuta av där
jag är i livet. Det är så svårt- så mycket man oroar sig
över och jag är lite stressad hela tiden även då jag verkligen
inte gör något. Negativ stress är inte bra....kan leda till
ångest och depression m.m. Jag försöker att inte leva
alldeles för mycket i framtiden, så att jag inte slutar uppskatta
det jag har här och nu. Jag försöker att inte titta tillabaka
för mycket, med risk att bli ledsen över hur saker och ting
en gång var.....ska försöka leva i NUET där mina vänner
är och är helt fantastiska. Njuta av att jag inte behöver gå
i skola. Njuta av att det är sommar- sola, grillkvällar, jord-
gubbar, sena kvällar...... Jag vill leva i nuet och lära
mig att njuta av livt och tillvaron. Att vara glad liksom.
Sen är allt inte perfekt i mitt liv men jag litar på att Gud
hjälper mig- Han försörjer mig och hjälper mig.
"Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud
själv har sagt; Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig."
Gud fixar biffen :) Jag ska lära mig att gå i tro och inte
frukta.

weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Emma

So true! Du e så bra samira :)

2011-06-13 @ 01:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0