Den som umgås med visa blir vis

Åh vad jag uppskattar mogna, kloka, visa och stabila människor
i mitt liv! Speciellt kvinnor. Jag säger alltid hur mycket jag älskar
killar (grabbarNA) och visst, jag gör det veerkligen. Jag STORtrivs med
det motsatta könet, men SÅ jag uppskattar visa kvinnor i mitt liv.
Kvinnor som har lite mer erfarenheter än vad jag har, som VET
mer än mig, som kan Guds ord bättre och kan lära mig. Visa kvinnor
som undervisar mig om relationer, Gud, kärlek...livet helt enkelt.
Jag vill bli vis! Jag vill bli klok! Jag vill bli mogen (mer än vad jag är)!
Jag vill tänka klart! Jag vill vara stabil!

"Man blir som man umgås"
JA. Det är så, verkligen! När man umgås
mycket med vissa personer så liknar man dem mer. Jag får höra
väldigt mycket "ha! du såg precis ut som Sebbe" Jaha...tänker jag då.
Eller när jag säger till folk hur den personen liknade precis Kalle (påhittad
snubbe). Man blir som man umgås. Man finner samma intressen, musiksmak,
matsmak (?) osv. Ja, visserligen har man ju kvar sina saker man tycker om.
Man blir liksom inte, heelt identiska! Jag kan fortfarande tycka om hårdrock
väldigt mycket medan min vän tycker om....klassisk musik. Haha.
Det står också i Bibeln om det här, den som umgås med visa blir vis.
Det är PRECIS samma sak ju! "Man blir som man umgås". Därför vill
jag umgås mycket med visa, med självsäkra människor, med stabila,
med humoristiska människor. För att jag strävar efter något själv.
(Nu menar jag inte att låta som att jag inte vill umgås med andra som inte
har dessa egenskaper, nej nej, jag vill umgås med olika.)
Jag menar mer att jag kanske ska välja vilka jag umgås med, så att jag
inte dras ner i skit och depression. Vi ska välja vårt umgänge. Vara med
personer som får oss att må bra, och vice versa. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0