Never abandon your true friend

"Best friends are people who make your problems their problems,
just so you don't have to go through them alone."

Kanske ska man inte ta varenda börda som ens bästa vän
bär på, men det är principen som är poängen. Att man ställer upp,
lyssnar, ger stöd, känner medlidande (empati). Och framför allt
hjälper sin vän igenom problemen, så att hon/han inte behöver
gå igenom det själv, eller lösa problemet själv. Ställ upp för varandra!
Var tillgänglig och visa att du faktiskt är hennes/hans bästa vän!
Visa i handling, tid, engagemang, ord....VISA! STÖTTA! ÄLSKA!
HJÄLP! Låt inte han/hon gå igenom kampen ensam. Lämna henne/honom
inte på vägen mitt ute i ingenstans när hon/han behöver dig som mest!
Vi människor måste sluta ta våra nära och kära för givet. Vi måste sluta
vara så himla egoistiska (ja jag talar även till mig själv!). Vi måste sluta
tänka på oss själva hela tiden, på vad JAG behöver, på vad JAG har lust med...
Hjälp och var där för din vän. Han/hon BEHÖVER dig. What goes around comes
around baby. Always keep that in mind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0