Its not just about preaching

"Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen."
Alla vet att detta är kristnas uppgift, typ. Vi ska ut och frälsa människor.
Folk ser oss så. Vi ska vinna människor in i vår sekt. HA så fel många kan
ha! DEt handlar inte bara om att "vinna" människor till en sekt?
Vet inte om din kyrka men min är ingen sekt. Och visst, vi Ska ut och
predika, givetvis, Guds ord säger ju det....men jag tror att det handlar
om mer än bara få människor att komma till Gud. (Snälla tolka mig rätt.
Jag är väldigt för att gå ut och predika!)
Jag tror också att det handlar om att enkelt bara hjälpa andra.
Våra medmänniskor, våra minsta, vår nästa. De som är i nöd.
De fattiga, hemlösa, nakna, alkoholister, drogmissbrukare YOU NAME IT!
Om DU känner att du inte vill ut och resa och predika, om det inte
"känns rätt" (dock tycker jag att alla borde prova det, vi kristan dvs.)
så kan man hjälpa till på andra sätt. Självklart måste man inte vara
kristen för att hjälpa människor, haha hjälp...jag bara skriver på.
HUR SOM! Jag menar bara att, vi kan hjälpa andra människor
via insamlingsgalor m.m. Jag ex har med två andra tjejer som
projektarbete i 3 att hjälpa en by i Sierra Leone och DET är också
på sätt och vis mission. För min del som är troende dårå.
Vi har samlat in kläder, pengar och skolmaterial till en förfallen
skola. Många av barnen (200 är dem) är tydligen föräldralösa.
Så hemskt :(. Fatta vad de uppskattar att få, inte köpa, att FÅ
kläder, FÅ pengar, FÅ skolamatrial såsom pennor, papper,
eng- läroböcker, göra-hål-i-papper-apparat m.m. Fatta vad
värdefull för dem!! Och vi, vi går och köper kläder lite hur som helst
när vi KÄNNER FÖR DET. Vi köper en iPhone JUST LIKE THAT.
Dem barnen får leva på det lilla lilla dem har. Jag tror dem blir glada
i hjärtat så att de nästan skiter på sig hahaha :')
Oj, menade inte som någon pik alls......oops. Sry.

Så, det jag vill säga är att VI tillsammans KAN faktiskt
hjälpa människor på många sätt och vis. Alla måste inte hjälpa
Afrika. Det finns folk i Asien, Arabområdet och Sydamerika som
också behöver hjälp! Kanske ska DU hjälpa Japan? Vad vet jag vad
ditt hjärta slår för..... mitt hjärta slår för Afrika så det är det jag ska
satsa på :) Därför tänkte jag, efter projekttiden, fortsätta hjälpa
Sierra Leone så mycket jag kan. Jag ser det som en stor opportunity!
En giganstisk möjlighet. Åh.. Africa 4-ever in my <3.

Måste bara berätta: vår kontakt som kommer från Sierra Leone
var där nere i några veckor och kom hem idag. Hon ÄR helt underbar!
Hon ringde mig och lät jättelgad och ville såå gärna träffa mig och
min grupp imorgon. Och så berättar hon att hon tagit med sig
afrikanska kläder till oss!!! Vilken kvinna! Som tänker på OSS!
Det är ju vi som vill hjälpa henne och hennes by :) Åh!
Det roliga är att vi inte ens känner henne helt... haha BUT I STILL
LOVE HER! Hennes hjärta är fint! <3

Kommentarer
Postat av: A

2011-03-22 @ 21:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0