We need to laugh

Jag tror inte vi förstår hur mycket ett leende gör. Vi tar det
för givet väldigt ofta. Jag talar även till mig själv. Av egen
erfarenhet så vet jag att ett hej eller ett leende kan rädda ens
dag. Vi har ingen aning om vad människor vi möter dagligen
går igenom. Kanske möter vi någon som har världens migrän
och vill gå gräva ner sig i sängen, kanske möter vi någon som
precis mist en kär, kanske möter vi en som försöker repa
sig efter en trasig relation....kanske är någon vi möter jätteglad
och älskar livet. Vi vet inte. Hur som så skadar det inte att le.

"Skratt hjälper när man mår dåligt. Det är nyttigt att inte ta sig
själv på så stort allvar" Lise Hansson (skrattpedagog)
Vi borde skratta och le mycket mer! :) Det är hälsosamt!
Hjärtat arbetar, endorfiner utsöndras, blodcirkulation ökar osv.
Inte bara att le och skratt gör oss att må bättre, det påverkar
ju omgivningen! Skrattar du så skrattar din omgivning.
Le och du får bemöta leenden! :)

weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0