.

"Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta,
ty från det utgår livet."

Detta är något att tänka på. Jag ska bevara mitt hjärta.
Jag måste bevara mitt hjärta. Man slutar upp med smärta
och ett brustet hjärta annars. Det känns som att jag ofta
lägger ut mitt hjärta lite hur som helst, tänker inte på
konsekvenserna, utan tänker bara på att jag vill göra så
mycket för andra, älskar andra, öppnar upp mig...utan att
bevara mitt hjärta. Den bara är där. Jag tar inte hand om den
och jag "skyddar" den inte. Jag tänker på andra före mig själv.
Ibland glömmer jag mig själv, till och med. På ett eller annat sätt
slutar det oftast med ett hjärta som brister, som är svag, sårbar..
Ett brustet hjärta helt enkelt. Jag måste ta hand om det ty från DET
utgår mitt liv. Jag måste verkligen komma ihåg det här. Jag kan fortfarande
hjälpa och finnas till för andra, och tänka på dem. Prioritera de
människor jag älskar, men jag måste samtidigt ta hand om mig själv
och bevara mitt hjärta.

Det här bibelordet är inte bara till för mig. Bevara DU ditt hjärta,
ty från det utgår livet.

Kommentarer
Postat av: angelica

Jaha hujja.. men snart är det över!

Fin text gumman <3

2011-03-19 @ 09:46:48
URL: http://wrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0