Jag vänder mig till Guds ord

"Tjockis! Stolen går sönder när du sitter på den, hahahahaha"
Skrattet var alltså menat att låta hånfullt.
"Vad ful du är. Du är fulast i världen!"
"Du är så tjock, du kanske ska banta, HAHAHAH"
Och så vidare. Sådana här saker har jag hört halva mitt liv.
Inte exakt de orden jag skrev men samma betydelse.
Som liten, det vill säga, från sex års till årskurs 6 blev jag mobbad.
Jag var ful, jag var tjock, jag var finnig och jag var allt möjligt.
Tungan HAR makt, över liv och död, och dessa ord dödade mig
långsamt inifrån. I hela mitt liv, till en stor del, har jag tyckt att
jag är ful. Så himla ful! Vissa dagar skämdes jag till och med.
Hur kunde jag se ut som jag gjorde?? Varför hade just jag problem
som gjorde att jag fick tillbringa år, fram och tillbaka, på sjukhuset?
Jag var offret. Jag har mått dåligt i hela mitt liv, ser jag nu...vad hemskt.
(det kom en vändning, jag lovar) 2006 började jag sjuan (tror det var 06)
och det slutade. I alla fall vad jag vet, det kanske pågick bakom ryggen,
vad vet jag? Jag vet att på nätet hände det fortfarande då och då.
Mobbing på nätet? KOM IGEN! Usch, jag hatar verkligen mobbing...
Det dödar människor, seriöst!

I dagens läge måste inte jag må som jag gjorde då. Idag måste inte jag
ta åt mig av vad folk säger till mig. Visst, jag kan bli sårad men det är inget
jag ältar över...jag har en lösning. Jag har hittat en sanning. Jag har
hittat kärleken. Jag var nybliven 14 åring och blev frälst aug 06.
Sedan dess har jag mer eller mindre levt ett liv med Gud.
Idag är jag starkare, mycket starkare, än vad jag var då.
Idag vänder jag mig till Guds ord. Visserligen brottas jag fortfarande
med mitt självförtroende. "Jag är inte lika vacker och snygg som hon.
Alla killar vill ju ha henne...inte så konstigt." Ja, vem tänker inte så
ibland? Tonåringar är som de är. Jag jobbar coh brottas MYCKET med
mitt utseende, ansikte som resten av kroppen. MEN, jag tänker ofta
på vad Gud säger om mig i Bibeln. Han säger att jag är vackert skapad.
Han är Gud, han är Kung och jag är hans dotter, vad gör det mig till?
Drottning, right? Jag är alltså inte värdelös, jag är en en drottning.
Jag är värdefull och dyrbar i Guds ögon. Han säger inte bara
att jag är vackert och fint skapad, utan jag är UNDERBART skapad.
WOW! Har du hört någon säga så till dig? Tror inte det va.
Tack Gud för din uppmuntran, sanning och värmande ord!
"Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja underbara är
dina verk, min själ vet det så väl."

Jag vill därför uppmuntra DIG genom att säga att du ÄR
vacker, du ÄR betydelsefull, du ÄR underbart skapad,
du ÄR så otroligt värdefull och SÅ vacker. The beauty is
inside of you! It begins with your heart and it's like a mirror,
it refelx your inner beauty so that we other can see YOU!
Säg till dig själv, tala ut, att du är vacker för din tunga har makt.

Kommentarer
Postat av: ida

Du är så vacker min Samira <3

2011-03-08 @ 23:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0