Think before acting

"When you have someone special in your life,
don't ruin it by making stupid decisions."

Det här är så viktigt, och så för mig. Jag måste lära mig.
Jag vet inte varför, men jag tenderar att ofta göra fel beslut.
Med det tillkommer besvikelse och smärta för vissa. Även om jag
inte menade att såra någon. Jag har många viktiga människor i mitt
liv och vissa står mig betydligt mycket närmare än andra. Jag har Nära
vänner och jag har Bästa vänner. Mina bästa vänner anförtror jag mig mest
åt (ni vet vilka ni är, så jag behöver inte namnge.) Varför är det så viktigt
att komma ihåg just det här? Jo, för att det är viktigt att vi har nära vänner
som vi kan vända oss till, som vi kan räkna med, som vi litar fullständigt på osv.
Om vi ska hålla på att förstöra våra bästa relationer genom att göra fel
val, fatta fel beslut..... varför ens ha vänner? Egentligen. Nu ska vi givetvis
ha vänner för vi mår bra av det. Tolka mig rätt, snälla.
Sen är det bara rättvist om vi fattar våra beslut med thoughtfullness (glömt
det svenska ordet......). Att vi tänker igenom innan vi bestämmer oss. Så att vi
är säkra. Ingen ska behöva bli ledsen. Händer det att vi bara gör nått utan att
tänka oss för, kan det också hända att det får rejäla konsekvenser....vissa människor
förlorar deras bästa vän. Närmsta vänner. Är det värt det? Jag tycker inte det.
När vi har spciella persone, eller en speciell person i våra liv, så ska vi inte
behöva förstöra relationen/förhållandet genom att göra ett dumt val.
Vi måste lära oss att tänka mer. Tycker jag i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0