An epiphany? Perhaps.

Jag gick ut på en promenad, för att rensa tankarna...hade lite
småpanik här hemma. Helt plötsligt blev mitt rum vääldigt litet
och jag behövde utrymme! Så jag tog på mig min sköna vinter-
jacka och gick ut i snöblåsten! Gick ned mot steninge, förbi
orionskolan och slutet av den långa raka vägen svängde jag vänster.
Mot Isabelles hus. Medan hon tog på sig ytterkläderna stod jag utanför
med blicken fäst mot lampan som stod framför mig. Eller egentligen
lutade jag huvudet upp och blundade och bara stod där. Total
tystnad och stillhet. DÅ, helt plötsligt, fick jag en uppenbarelse (!?),
tror jag. Jag var så kaos inom när jag gick hemifrån, men när jag stod
där, med huvudet riktad mot lampan, blev jag helt lugn. Jag kände ro.
Då fick jag en slags liknelse i huvudet.
Jag stod nedanför ljuset.
Jag var inte rädd utan jag var lugn och just då fanns det inget som hette
stress. Ljuset fick mig att stå stilla och ta vara på nuet. I Bibeln står det
om Ljuset- som är Jesus. Jesus är vägen, sanningen och livet. Han är ett
ljus för de människor som väljer att tro och följa honom. Han representerar
ju lugn, frid, kärlek, ro, no-stress...allt. Han är ju A och O. Jag bara insåg
att lampan framför mig var liksom "Jesus", fast en lampa i verkligheten.
Det var som att lampan, ljuset representerade Jesus, Ljuset. Oh!
Vad flummigt det lååter haha =) aja, för mig var det en uppenbarelse
i alla fall. Jag blev påmind om att i Jesus är jag stark, där finner jag frid
och ro. I honom finner jag mig själv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0