What would I be without you?

Om inte jag hade valt att bekänna min tro på Gud
för snart fem år sen, om inte jag hade tagit emot frälsningen
skulle jag förmodligen fortfarande vara djupt deprimerad.
Ha ångest över allt jag varit med om genom åren. Gråta
om kvällarna, säkerligen. Jag skulle förmodligen fortfarande
se världen som svart, utan färger. Efter att jag bekänt mig som
kristen och tagit emot Jesus så har jag aldrig varit så deprimerad
som jag en gång var. Jag HAR varit ledsen och mått piss för att
man aldrig kommer ifrån livets motgångar. Skillnaden är att
då hade jag ingen hjälp. Ingen som kunde göra mig hel.
Då levde jag i en ond cirkel. NU, idag, har jag en befriare,
en herde, en läkare till vän. (Givetvis massa annat också.)
Nu har jag Gud som håller mig i min högra hand, som
lagar mitt trasiga hjärta, som tröstar mig i min gråt,
som älskar mig villkorslöst.... :)

Min fråga är: VAD skulle jag vara utan min tro, min Gud?
Svar: Absolut ingenting. Jag skulle vara levande död. Likgiltig.
Mitt liv har ingen mening utan Gud, därför att Han ÄR min mening.
För mig är Han allt, egentligen. Jag klarar mig inte utan Honom.
Påsken är här. Människosonen dog i vårt ställe; blev piskade,
misshanlad och pinad för våra missgärningars skull. Han återuppstod
på den tredje dagen (idag!)- på grund av denna händelse, kan du
och jag få förlåtelse för allt skit vi gör :) Isn't that just...like.. AWESOME?
Really, think about it. Ingen har större kärlek än den som dör för
sina vänner. Tänk att han dog för dig. DOG.
Aja, ni fattar nog påskens budskap.. hah...GLAD PÅSK MÄNNISKOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0