I know I could be better.

Jag har mina problem. Jag har mina bekymmer. Jag har mina svagheter.
Jag är inte den bästa vännen som man kan ha, även om jag så gärna
vill vara det. Jag gör mina fel och jag har mina brister, men jag försöker.
Så mycket som har hänt, så mycket som har förstört. Saker som har förstört
delar i mitt inre. Jag är inte den smartaste när det gäller att ta beslut.
Jag gör ofta fel val och ångrar mig så djupt. Jag har tendensen att verkligen
vara efterklok. Men jag försöker. Jag kan inte vara den alla andra vill att
jag ska vara, och jag, jag kunde ha varit mycket bättre.
Men nu, nu är jag som jag är, och jag gör som jag gör.
Jag måste börja leva mitt liv där jag är precis just nu.
Jag måste börja ta hand om mig själv mer, och ibland även
prioritera mig själv. Jag måste, från och med nu, ibland bara vara
själv och göra det jag vill och behöver göra. Även om det innebär
att inte ställa upp för andra, för tillfället. Jag måste sluta leva
upp till andras förväntningar och börja där jag är i stället.
Jag vet att jag kunde ha varit bättre, men jag är inte det.
Jag kanske sårar vissa människor, inte med flit, men jag gör det.
I vissa ögon kanske jag verkar självisk och egoistisk.
Ja, jag kanske är det till en måtta. Men ärligt, om du inte rätta
till ditt eget liv och ser till att du blir frisk, kommer du aldrig kunna
hjälpa någon annan fullt ut. Hur ska du kunna ta hand om dina vänner
om du inte ens kan ta hand om dig själv?
Jag ska leva där jag är, och göra det jag vill, och det jag behöver göra.

Kommentarer
Postat av: Lina

Så fint skrivet Samira och så sant "hur ska man kuna ta hand om nån annan om man inte kan ta hand om sig själv"

Men jag kunde inte ha älskat dig mer för den du är för mig :) Även om du "bara" är dig själv ;)

2011-01-18 @ 23:13:46
URL: http://linativemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0