Life's like a roller coaster, isn't it?

Ibland kan det kännas så; att livet är som en berg och-
dalbana. Dagarna är inte stabila utan går upp och ner.
Känslor som stormar upp på ytan, starka känslor.
Kan vara ilska, sorg, rejäl glädje, irritation. Vad vet jag.

Mitt liv har varit ganska ostabilt ett tag nu, eller, ett år
ganska precis (tror jag). Saker som händer heeela tiden.
Är dock INTE deprimerad- jag har FANTASTISKA vänner
runt omkring mig :) :). Jag lever ett liv som en roller coaster.
Ena stunden är jag glad, skrattar och är social....andra blir
jag tyst, ledsen och försvinner i mina egna tankar. Jag vet
äntligen orsaken till detta, så det kommer gå över om ett tag.
Förhoppningsvis. Behöver bara lite tid.

Är det en sak jag fått höra i seriöst fem år så är det detta:
"Gå inte på dina känslor." Inte ordagrant men  betydelsen liksom.
Att man inte kan leva efter sina känslor för känslor går upp och ner.
Känslor ÄR ostabilt. Känslor är inget att lita 100 % på.
Åh vad jag vet detta sååå väl! MEN. Människa som jag är lyssnar
inte alltid på de goda råden folk i min omgivning ger utan jag ger mig,
och gör precis det mina känslor VILL göra, inte vad jag BÖR göra.
Jag försöker i alla fall i min nuvarande situation vara glad, tänka på annat
och leva mitt liv, så som det är. Försöker leva i nuet. Hårt, men försöker.

Life's like a roller coaster- your FEELINGS are like a roller coaster,
but it's up to you if you want it that way.....just sayin'.

Kommentarer
Postat av: angelica

Haha ja men inte den bästa av alla! Kan ju vara för att den inte slutade sådär spännande, haha slutet var ju komiskt! Måste nog se den igen!



MEN VA! Det är ju känslorna man ska gå på! Det är när tankarna kommer i vägen som det blir fel, intution my friend!

2011-07-15 @ 12:07:53
URL: http://wrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0