Who the Son sets free is free indeed.

You have taken away all my pain.
You have taken away all my shame.
You have called me your own and made me new.
Love has flooded my soul and made me see.
You have taken control of all my sin.
You have given it all and now I'm free.
For it's only by Your grace I am saved,
I am changed. For it's only by Your love I am free.
Your love is bigger than the galaxy!
Your love is deeper than the deepest sea!
Your love is why I'm here giving You praise!

Den Sonen sätter fri är verkligen fri. Är det så att han släpper lite
på bojorna så att man måste förtjäna att bli fullständigt fri?
Nej visst inte! Utan på grund av Hans stora nåd sätter han oss fria
när vi ber om frihet. Så när han väl sätter dig och mig fri, så ÄR
vi fria! Inte lite, inte halft, utan fria. Vi måste bara våga tro också :)
Jag vill vara fri. Fri från ångest, fri från helvetets kedjor. Fri från
dåligt självförtronde. Ja, fri från en massa eländiga saker! Och jag
ska bli fullständigt fri därför att jag tänker lita på Honom och jag tänker
våga tro. :)

Kommentarer
Postat av: Theresa

love u to ! <3

2011-03-23 @ 21:59:26
URL: http://theresaskaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0