Because I love...

...not the other way around.

Att arbeta för Gud är inte alls på samma sätt som
arbete för samhället eller så. Att arbeta för Gud blir
till att prisa och lovsjunga, för att man älskar. Då VILL
man och då ORKAR man.

Jag har varit kristen i fem år. Jag kom till kyrkan när jag
var 14 bast. Helt nyförälskad i Jesus (jag vet att det kan
låta konstigt men jag var alldeles ivrig och GLAD) och
nu är vi här, 2011...jag är kvar. Visserligen har jag haft
mina dagar då jag inte varit aktiv men jag har aldrig lämnat.
Något håller mig ju uppenbarligen kvar; kärleken.
Kärleken från Gud till mig, wow, men också min kärlek
till honom. Jag VILL vara kvar, jag VILL tjäna, jag VILL
lovsjunga, jag VILL prisa....jag VILL älska. Jag vill. Ingen
har tvingat mig...jag är kvar för att jag älskar.
weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så bra Samira! :)

2011-10-08 @ 11:55:37
URL: http://littlemissjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0