Juldag.

Hejsansvejsan! :) Haft en bra julafton? Hoppas det! Själv var min dag igår rätt okej.
Men till en början var allt tråkigt. Jag hade ingen julkänsla, kände mig ensam och jag var ledsen.
Jag gick runt i mitt rum och grät. Försökte sjunga lovsång och be men jag bara grät.
Lyckades få till det lite sen, men jag kände mig så utesluten av världen
och ensamheten sökte mig. Första julen som min moster inte är vid liv, inget julkort
eller telefonsamtal från henne...Jag började lyssna på Mariah Carey och
jag läste Camillas blogg (mimadeta.blogg.se) och det hände något i mitt inre,
det bubblade, det tröck..sedan kom gråten!
Efter att jag bett så fortsatte jag att lyssna på lovsång och genast kändes det mycket bättre!

Jag älskar Jesus för det han har gjort, jag älskar hur Han älskar!
Många glömmer bort bakomliggande orsaken till julen.. det handlar inte om en tomte..nej,
det är om Jesus Kristus som föddes och sedan dog på korset istället för DIG och MIG!
Helt fantastiskt! Tänk att han valde själv att bli korsfäst och ta alla våra sjukdomar,
samt synder på sig. Skulle du göra det? Skulle du dö för ett helt folkslag?
Jag kan erkänna att jag är nog så pass egoistiskt att jag inte skulle göra det.
Men Gud, han älskar oss så mycket, därför gjorde han det.
Han gjorde det för att vi skulle få en möjlighet att få en relation med honom.
Jag tycker det är helt underbar och beundransvärt, hans verk altså. Amazing!

Det som hände för 2000 år sedan, dåJesus föddes, det är anledningen till JULEN!
Ha det så bra alliohopa! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0