att inte veta.

att inte veta vad man ska skriva, då man verkligen vill skriva, är skit jobbigt.
att sitta och tänka "vad ska jag skriva om egentligen? det finns ju inget.."
men, vad säger hjärtat? hur känns det på insidan? vad säger instinkterna?
känner man glädje? känner man sorg? känner man kärlek? eller kanske hat?
om jag ska vara helt ärlig, och öppen, så vet jag inte vad jag känner just nu.
jag bara liksom, är. jag sitter här just nu och funderar på VAD jag ska skriva om.
ska jag skriva en dikt, eller kanske en novell? ska jag kanske skriva om min dag?
kanske ska jag skriva vad jag känner för pojken som dagligen springer runt i mina tankar.
men jag kommer till samma plats. platsen man står på då man inte vet något.
kanske är det just så att det är meningen att jag ska skriva det här som faktiskt inte är något.
jag vet inte vad jag ska skriva om, men då kan jag ju skriva om just Det!
att inte veta! att känna sig ganska så hjälplös. att inte veta vad man ska ta sig till.
förstår du? att inte veta. att inte veta hur vädret blir exakt i morgon.
att inte veta hur det kommer gå för ens framtida studier. att inte veta hur man mår i morgon.
att inte veta hur man ska hantera alla motgångar.
när man älskar någon, att inte veta vad personen i fråga känner.
jag upprepar, att inte veta! jag vet inte. jag har ingen aning. jag känner mig lite förvirrad.
det finns så mycket vi människor inte vet, och förmodligen inte ens ska veta.
men jag vill! jag vill förstå mig på killar, jag vill veta vad de tänker.
jag vill veta om jag lyckas i framtiden. jag vill veta specifika saker inom kategorin kärlek.
det finns så mycket jag vill veta och så mycket jag vill säga!

vad ska man skriva om i bloggen? - jag vet inte.
jag vill skriva av mig, men vet inte Vad- det är problemet.
jag vet inte vad jag känner just nu- sorg,glädje,hat,lycka,kärlek..? vad?
en sak är säker, att jag älskar, ja det står skrivet på min panna!
att inte veta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0