ge inte upp, testa Gud.

När mörkret återigen finner en plats inom en, vad gör man då?
När allt långsamt går sönder, hur hanterar man det då?
När hjärtat gråter ännu en gång, hur stoppar man floden då?

All mörker, allt ont som finns här i världen gör mig arg.
Jag hatar sånt här! Allt skit som finns tar sönder saker.
Alkohol, droger, you name it, det tär familjer..människor! Vem orkar med sådant?
Jag har stött på mycket i min uppväxt, jag har sett vad alkohol gör mot de jag älskar.
Alkohol är djävulen i flytande form.. detta faktum tror jag innerligt på!
Personligen orkar jag inte mer, men jag har hört i tre år nu att man inte ska ge upp.
Varför får jag inte bara släppa taget om allt och bara fly min väg!? Det är ju det jag vill.
Eller? Är det?- Jag vet inte. Nej, att ge upp, att fly sin väg är fegt. Det gör ingen nytta.
Man ska kämpa som en krigare, gå ut på stridsfältet, upp med hakan och hålla huvudet kallt.
Aldrig ge upp, utan alltid kämpa, alltid strida för sin sak. Är det kärlek eller lycka, vilket som.
Men alltid kämpa. Vi, ja vi ska besegra det onda Med det Goda! Uppfattat?
Ondska har ingenting, ondska är värdelöst, nolla..det Goda är något fantastiskt.
Något helt underbart. När man finner friden, när man har något gott att leva för.
När man har en anledning att stiga upp på morgnarna så är det helt galet bra.
Drogerna, alkoholen dödar dig. Du mår dåligt, du dricker sönder dig.
Du tror du är så glad när du är full, helt sönder däckad. Men när du vaknar då?
Hur mår du då?- Jag slår vad om att du har huvudvärk, åtminstone.
All smärta du hade dagen innan finns kvar morgonen därpå!
Du blir inte lycklig av sprit, tobak och hasch. Du dör!
Alla har ett val. Vill du ge upp och dö, eller kämpa och vara lycklig?
Jag mår inte så bra just nu, men jag ska ta mig upp!
Jag ska besegra mörkret tillsammans med min Gud. Jag ska finna glädjen.
Så jag uppmanar dig som känner dig träffad att testa Gud, testa.
Jag lovar, Han finns. Han har räddat Mig så han kan absolut rädda Dig.

P.S The King above loves you more than anything in this whole world.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0