Samira, det är jag!



Jag heter Samira, är 16 år och bor i Stockholmslän, i Märsta.
Vad vill jag med mitt liv? Jag vill inte bara plugga, jobba, dö.
Nej jag vill något mer. Just nu går jag första året på gymnasiet,
därefter ska jag anntingen studera vidare på universitet eller bibelskola.
Vet faktiskt inte vad jag ska göra först. Men vad vill jag?
Jag vet är att jag ska arbeta med människor, det känns in mitt hjärta.
Jag vill hjälpa folk, inte som doktor eller sjuksköterska tror jag.
Känns som jag ska lyssna på folk som behöver prata. Något liknande i alla fall.
Jag har märkt att människor blir glada av små saker jag talar om för dem.
Ibland behöver jag bara säga "Vad duktig du är på att fotografera!"
och ibland behöver jag bara ge en fet kram! Det är så lätt.
Har fått höra att man känner sig älskad i min omgivning,
att man blir glad av mig, att jag ger inspiration. Sådant trodde jag var omöjligt.
Jag visste inte att jag kunde utstråla så mycket, och nu skriver jag inte för att skryta!
Vill säga att det är inte jag i mig själv som gör allt detta. Att jag älskar människor.
Att jag lätt känner medlidande är inte för att locka en folksamling kring mig.
Nej snarare tvärtom, jag gillar inte riktigt när uppmärksamheten är på mig.
Som sagt, det är inte jag i mig själv. Jag har bett länge att Gud ska få lysa genom mig.
Jag tror Han gör något i mig. Jag vågar lite mer saker än förr. Jag börjar lysa.
Det är Jesus. Självklart gör jag det även för att jag vill haha, inte så jag menar :)
Så jag känner även att det jag vill med mitt liv är att, hitta en fin man,
skaffa otroliga, vackra barn (många också), tjäna Gud, hjälpa människor,
och göra folk glada! Jag vill älska folket ännu mer! Lyfta upp dem tillsammans med Gud.
De som sitter i ett hål och ruttnar, helt ensamma, vill jag bara älskar och krama.
Tror det är mitt kall. Att älska och hjälpa människor. Ge glädje! :) Jag älskar den tanken.

Varför jag nu skrev detta var mest för att jag tänkte på Jakob igen.
Igår kände jag bara att skriva tack till honom för att han lyssnar,
även att vi inte riktigt känner varandra på så sätt. Helt otroligt.
Då skriver han att det är han som borde tacka, att han blir glad av det jag säger.
De kommentarer han får osv. Han blev glad, vilket leder till att Samira blir glad!
Hm, se här. Det är lätt att göra Jakob glad, jag tycker om att göra han glad för det uppskattas.
Så igår kväll kände jag så mycket kärlek till honom, vilket kan anses konstigt med tanke
på att vi aldrig träffats, aldrig pratat på riktigt eller så. Men förstår ni?
Genom Gud älskar jag folk jag aldrig träffat! Helt fantastiskt!
Nu menar inte jag att jag tänker "åh jag älskar Jakob så mycket.." och lalalala.
Nej :) jag känner honom inte, kan inte älska personen personligt då haha.
Men som en människa kan jag, för jag vet att han är en fin skapelse.
Jakob är ett exempel, det finns massvis med folk där ute som jag tycker om!
Kan nämna Jennifer som går IT på Arlanda, samma skola som mig.
Vi känner inte varandra, har dock hälsat på henne och så.
Men hon öppnar upp sig lite grann och det är underbart. Tycker om henne!
Jag kan känna medlidande med tjejen för Gud gör det. Det är Han som älskar mest.
Kan säga att hon är söt också ;) (du fick ett litet plus poäng)...
Okej, jag må ge inspiration till människor, inte minst mödrar också (Ja jag menar dig Camilla)
Det är kul, men ni, folket, ger mig inspiration.
Jakob, hans bilder, han kreativitet, hur han alltid kämpar- WOW!
Jennifer, allt som hon varit med om, hon lever idag och lagt ned alkoholen- beundransvärt!
Camilla, en underbar mor till fyra fantastiska barn! Ger goda råd och tryggt stöd!
Michel, min älskade vän, bland de bästa som finns. Gått igenom en del och älskar Jesus :)
Han får jag inspiration av, en krigare, kämpe, en ängel!

MASSOR KÄRLEK TILL ER MÄNNISKOR DÄR UTE! Puss.

Kommentarer
Postat av: Arne

Tror du på att Gud verkligen finns eller tar du bara till dig kristendomens budskap? För om du tar allt i Bibeln bokstavligt så är du inte bättre än Runar. Men om du är en kristen som använder religionen som vägledning så är det trevligt! posta tillbaka gärna

2009-02-19 @ 19:22:22
Postat av: Arne igen

Och hur du skriver är väldigt naivt och en smula barnsligt. Ville bara tillägga det. Livet går inte på roser. Besök plattan klockan tre på morgonen och få lite perspektiv på saker och ting. Bibelskola är skitsnack... Vad mer finns det att lära sig av Bibeln efter att man har läst den? Bara fula personer tillägnar livet åt Gud för de vet att de ändå aldrig kommer få ha sex.

2009-02-19 @ 19:26:07
Postat av: Anonym

dumma arne

2009-02-19 @ 22:16:40
Postat av: Jakob, Fotoblogg

Tack så helt otroligt mycket Samira <3

2009-02-20 @ 00:36:57
URL: http://detvarmindag.blogg.se/
Postat av: Camilla S.

Tack, gumman:)

Och du - bry dig inte om dumma Arne! Han har inte mött Jesus än och vet därför inte hur livsförvandlande och härligt det är.

Du skriver jättefint och även om du är ung så ska du inte skämmas för det, står det i Bibeln! Var stolt över att du tillhör Gud, att du har din förtröstan hos Honom och låt aldrig människors illvilja komma in i dig. Låt det sköljas av dig direkt. Puss!

2009-02-20 @ 20:37:46
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Postat av: Arne

Ja det är inte mitt fel att du har blivit helt jävla hjärntvättad av dina föräldrar. Tycker nästan lite synd om dig. Om man skulle jämnföra hur meningslöst det skulle vara att försöka disskutera med dig så kan man väl säga att en jude hade haft bättre chans att försöka övertala Hitler att alla människor är lika värda.



Hej så länge

2009-02-20 @ 22:24:00
Postat av: Irena

Hej! Kul att se att du har blogg! Kul att läsa! Kram på dig

2009-02-20 @ 22:52:32
URL: http://www.derki.se
Postat av: Camilla S.

Hej kära Arne! Det är så att varken mina eller Samiras föräldrar är aktiva kristna, så tyvärr, den teorin höll inte.

kram på dig! Jesus älskar dig också:)

2009-02-21 @ 15:42:05
URL: http://mimadeta.blogg.se/
Postat av: Arne

Ja, men hur kommer det sig att ni tror som ni gör då? vem är det som har hjärtvättat er att tro som ni gör? Jag tycker som sagt väldigt synd om er ni är totalt hjärntvättade. Ni är nästan pågränsen till att vara fundamentalister, och det värsta är att ni inte inser det själva... Som sagt tycker väldigt synd om er! Svara gärna, vill gärna fortsätta debattera!



Hade bra

Arne

2009-02-21 @ 21:32:57
Postat av: Arne

Okej, fair enough. Men vad är syftet med att ha en religion? Jag skulle tippa på att det är för man vill ha svar på frågan "varför". Det stimulerar på ett sätt. I allafall för mig. Sen att lära sig alla viktiga Bibelpassagar verkar meningslöst. Varför kan man inte bara vara snäll hela livet och skita i att tro på någon fiktiv person uppe i det blå. Jag menar, varför ska han få credit för att vi människor skapar det vi gör?



Mvh

2009-02-21 @ 21:33:42
Postat av: Camilla S.

Nu skriver jag bara detta: jag debatterar inte med dig Arne. Jag samtalar gärna med människor, men enbart med dem som är nyfikna. De som redan bestämt sig för att inte vilja tro är det ingen idé att tala med. Alla har en fri vilja. Du har valt att inte tro. Helt ok. Vid tidens slut ser vi vem som hade rätt.

2009-02-22 @ 15:44:41
URL: http://mimadeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0