Köp efter kläder till bröllop

Idag har det verkligen varit chill! Började med engelska i två timmar, med prov.
Sedan var det svenska i två timmar och där skulle jag bara prata lite om min bok,
därefter skriva mitt tal om författaren till boken. Sen åt jag lunch och där tog lektionerna slut.
Nanna min vän kom till skolan för att hälsa på en vän och efter det drog vi upp till Valstaskolan
Det var så roligt att hälsa på! Aaah så annorlunda jämfört med gymnasiet!!!
Märktes direkt i atmosfären att det var högstadiet! Men mina minnen finns kvar i den skolan.
Det var så underbart att träffa Nina som en gång i tiden undervisade mig i svenska.
Hon såg så chockad ut och gav en stor kram. Kände mig så omtyckt och välkommen.
Vi snackade en del och det var hur trevligt som helst.

När jag kom hem var det att gå direkt. Gick över till brorsans hus.
Väntade på min svägerska (brors fru för er som inte vet) för vi skulle åka iväg till Eurostop.
Där skulle jag se om jag hittade något över huvud taget till Annas och Jonathans bröllop.
Precis när vi skulle åka iväg till Upplands Väsby så såg vi i skyltfönstret något..
kutade in på Lindex Igen och där fann vi en kjol, tröja och rosa kofta över.
Och så blev det! Hittade ingen klänning, tyvärr men...
detta är väl ändå bättre än jeans och T-shirt!?
Nu kan jag andas lite över det, kommer i alla fall inte naken dit.

Läget med mig är inte så bra, trots att det är vad jag säger.
Kan inte sätta ord på vad det är, eller jo det kanske jag kan.
Men kan inte berätta hela sanningen här, tyvärr.
Vet bara att jag MÅSTE be igen. Har inte gjort det på jättelänge,
och det märks så väl! Varför har jag låtit det går så här långt?
När jag väl är i kyrkan är jag igång, jag sjunger lovsång och ber...
men gör inte det här hemma som jag gjorde förut.
Har en teori, dock ingen bra ursäkt;
Jag berättade förut att jag kände mig svag, vilket jag var och är...
så en dag började jag tänka att p.g.a svagheten så har jag har blivit
så svag att jag knappt orkar be. Jättedålig ursäkt, helt usel! Måste ta mig i kragen...
men har ingen ork...mår inte bra. Men jag ska fixa det här. Jag är en kämpare, ger inte upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0