Mammor- förtjänar beröm!

Ja men precis, det är precis det jag menar med rubriken!
"Du är galen som tänker så...min morsa är bara en pain in the ass"
Jaha, jag kanske är galen då som tänker så här men jag bryr mig inte :)
Och tro mig, min mamma kan också vara "pain in the ass" ibland.
Nämn en mamma som INTE är det och nämn då också något barn
som heller inte är det! Just precis, vi barn kan vara riktiga skitungar
ibland.

Varför jag valde att ta upp det här är för att jag kom nyss att
tänka på det, hur mammor förtjänar beröm. Vissa föräldrar bryr
sig inte ens om var deras barn är, vad dem gör eller vilka umgänge
de är med. Bryr sig helt enkelt inte. Jag tycker att det är synd...och tråkigt.
Min mamma är sån som vill veta vart jag ska, när jag kommer hem
och ibland vad jag ska göra. Nå, det kan känns jobbigt....det kan
känns som att de tränger sig in på ens privat liv. Men om vi öppnar
våra ögon och ser in i djupet på det hela så är det faktiskt bara så
att de vill veta för att det bryr sig. Och är rädda om oss.
Det finns två personer, mödrar, som jag vill lyfta upp här:
Camilla Strand och Camilla Åberg. Just nu var det dessa två som
jag hade i åtanke. Och min mamma, ja, jag har något att lära mig.

Camilla Strand- Hon är en glad fyrbarnsmamma, som värderar familjen högt,
och givetvis hennes allra bästa vän, Jesus. Ni skulle bara se hur den här kvinnan
är som person. Alltid glad, gästvänlig, trevlig, omtänksam....hon bryr sig
verkligen om andra människor: Hon är inte egoistisk! Jag är en vän till alla
hennes barn (ja tjejen som är minst i familjen håller jag på att lära känna)
men killarna, alla tre grabbarna tycker jag väldigt mycket om! De är snälla,
roliga, jättetrevliga och öppna som personer. Vad kan det bero på?
Jo, deras uppfostran! Vem uppfostrar dem? FÖRÄLDRARNA!
Nu pratar jag ju om mammor, så det säger jag....Camilla!
Hon har ju uppfostrat dem och jag kan lova att de är väluppfostrade.
Det är ett ganska hårt jobb att vara mamma har jag hört och den här
kvinnan har jobbat! Visst kan hon ha mycket koll och så, men...jag tycker
det är ganska bra ändå. Hon bryr sig om sina barn och vill dem inget illa.
Hon gör det av kärlek, och det är det vi barn måste förstå :)
Att föräldrarna är "jobbiga" av kärlek :)

Camilla Åberg- En otroligt rolig och livfull kvinna! Är man med henne så
blir man alltid glad. Hennes skratt smittar av sig och man bara känner
sig så bekväm i hennes omgivning. Hon har två söner, som jag också
tycker väldigt mycket om. Jag har varit med då en av sönerna har bråkat
med mamma Camilla och tyckt att hon lägger sig i för mycket och
då har jag bara sagt "Hon är din mamma, lyssna på henne :)"
Tror ni att han gör det? Njea, tveksamt haha. Även hon har uppfostrat
sina söner riktigt bra. De är helt fantastiska! De roliga, flummiga,
charmiga och helt goa! Och det härstammar ju ifrån att de fått en bra
uppfostran.
(Båda dessa Camillor är förebilder för mig!)

Alltså det slog mig precis, mammor! Så bra förebilder, oftast!
Alla är tyvärr inte det men de som bryr sig om sina barn och
vill dem bara väl.....hjälp. Vi som har mammor ska vara tacksamma!
Mammor jobbar hårt, att uppfostra barn är som ett heltidsjobb!
Jag talar även till mig själv för jag har problem md min mamma.
Jag kan vara otrevlig och inte visa någon respekt allls, men jag vill
lära mig! Jag vill kunna ge henne mer beröm, det hon förtjänar.
Ja...alla mammor- ni förtjänar verkligen beröm! Ni är helt underbara.

Kommentarer
Postat av: camilla Strand

Hjälp, nu överraskades jag verkligen av din blogg!! :)

Du är fantastisk, Samira! Tänka att du nu kan se från våra, mammornas, sidor! Det visar på att du blivit en rejält mogen, vuxen ung kvinna!

Vet inte om du förstår hur mycket inspiration du själv är? Till mig garanterat, men säkert också till många fler:)

Säg bara till om du behöver något - I´ll be there, det vet du va? :)

kramiz

2009-11-21 @ 19:58:14
URL: http://mimadeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0