Happy to be Saved

Oftast är min slutsats här i livet detta: Jesus är den som består, och är äkta!
Jag har varit med om såå mycket och än är jag bara 18 bast!

Det jag tänkte skriva var det att vi människor inte är felfria. Vi gör misstag
gång på gång på gång. Vi sårar, vi dödar ( jag menar inte bokstavligttalat, även om
det finns människor som faktiskt tar ett liv), men vi kan döda en person inifrån, med ord.
Vi förlåter och vi "förlåter", vi är svart/avundsjuka, ja...vi gör massa saker som inte är
bra får oss. Vi är inte perfekta. Har du blivit sårad? Jag vet hur det känns. Blivit besviken?
Jo, jag vet hur det känns. Känt dig utanför, ensam och bortglömd? Jag vet hur det känns.
Har du någonsin känt dig totalt ignorerad? Jag vet även hur det känns...
Så, min slutsats är därför att Jesus är trofast och äkta. Vet du varför?
Han ignorerar inte dig, Han sårar inte dig, Han överger inte dig, Han dissar inte dig.
Han älskar dig, Han vill ha gemenskap med dig, Han vill hålla om dig och Han vill svara
dig. Det känns så bra. Hur mycket mina vänner, även mina som jag kallar bästa vänner,
än sviker mig och sårar mig så har jag alltid Gud. Om min bästa vän ignorerar mig totalt,
vilket faktiskt sårar så har jag Jesus. Han sviker mig aldrig! Och bara jag skriver detta blir
jag helt gråtfärdig för...det finns ingen som Han. Det finns ingen människa på jorden som är
som Jesus: Felfri. Jesus är felfri, ödmjuk och pefekt. Det gör ont att bli sårad och dissad,
men jag litar på att Gud hjälper mig och bär mig. Han tröstar mig.

Ja, jag bryr mig just nu inte vad Du tycker om detta inlägg. Tror du inte på Gud, så fine.
Eller om du tror så är det ju bra. Men jag kände att jag behövde få skriva av mig.
Här nedanför ska jag lägga upp en video, en lovsång som handlar om att lovsjunga Honom
just för att Han är den Han är. Gud. Att lovsjunga Honom för den han är!


Kommentarer
Postat av: Jakob Andersson

Svar: Tack så jättemycket fina Samira. :) Det var länge sedan du kommenterade nu, hoppas det blir oftare framöver! :) Kram.

2010-08-05 @ 20:47:24
URL: http://detvarmindag.djungeltrumman.se
Postat av: ANGELICA

haha nej om så vore! Det är han jag länkade till under bilderna ;)<3

2010-08-08 @ 15:33:33
URL: http://alsoknownasangelica.blogg.se/
Postat av: Anders Branderud

Hej! Jag heter Anders och skulle vilja kommentera ditt inlägg...



Du skriver: "ch bara jag skriver detta blir

jag helt gråtfärdig för...det finns ingen som Han. Det finns ingen människa på jorden som är

som Jesus: "



[Att skilja åt,]Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen av det som blev redigerat till ”Matteusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.



Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” [not 1 ] och den förvrängdes sedan av hellenister. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”.



Han blev utlämnade av hellenistiska sadducéer och blev korsfäst av romarna. Han var Skaparens son, på det sätt som alla som tillhör Skaparens förbund med Israel är Hans söner. Alltså, andliga söner. Han var inte en "inkarnerad människo-gud". Det är så termen son till Elohim används i den judiska Bibeln. Han var inte gud. [2]



Han undervisade att man ska be till Fadern. Han ville inte att man skulle be till en ”inkarnerad människo-gud”. Det är också precis det som ”Moseböckerna” undervisar.



Noter

1.http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html

2.Alla påståenden belagda på hemsidan www.netzarim.co.il

2010-08-22 @ 14:49:55
URL: http://www.netzarim.co.il

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0