Julafton- GOD JUL

Idag är det julafton och det bästa är maten!! Jag dör varje jul :)
Hahah varför har man tendensen att ALLTID äta för mycket??
Man lär sig aldrig..
När jag vaknade i morse kände jag mig lite tyngd. Inte alls vad jag brukade
känna som en liten flicka. Allt har förändrats och jag har blivit vuxen.
Jag minns känslan jag hade varje julafton-morgon när jag var liten.
Jag vaknade varje julmorgon till lukten av julskinkan. Det var så ljuvligt.
Rummet var mörkt och det enda som lyste upp rummet var julstjärnan och
julstaken. Varje år den 24 dec kunde jag inte bärga mig till klockan 15.00
för att se Kalle anka och hans vänner och på tomten! Jag ÄLSKADE när
tomten kom på besök. Vi hade inte bara tomten utan hela vår lägenhet
var fullpackat med människor. Vi satt i vardagsrummet med ett låångt bord,
samlade, åt och skrattade :) SÅ mysigt. Så sjukt hur ALLT kan förändras.
Inget kunde förstöra min jul som liten... i dagens läge känns det som att
allt skulle kunna förstöra min jul. Tragiskt. :)
Aja, jag har var så sjukt trött idag, men en sak som gjorde mig jätteglad
var Pippi Långstrump! Älskar Pippi, Tommy och Annika! Haha ett liv med dem-
wow. Spontant, kul, spännande... just lovely. :)
Julmusiken gör mig också glad. Och Jesus. Det är ju trots allt därför vi firar jul.
Den här dagen ska ära Honom :) (Merry Christmas Jesus Christ!)
TILL ER ALLA VILL JAG ÖNSKA ER EN RIKTIG GOD OCH ROLIG
JUL. TA VARA PÅ TIDEN TILLSAMMANS SOM NI HAR MED FAMILJEN.
Ta inget för givet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0