Tankar. Funderingar.

Just nu har jag så många tankar som flyger omkring i mitt huvud,
vilket i och för sig inte är ovanligt, men det är på ett annat sätt nu.
Mest funderingar. Det är som att jag har en diskussion med mig själv.
Typ alkohol. Det är ett ämne man kan sitta och diskutera huuur mycket
och länge som helst. Det är intressant att höra andras åsikter om detta.
Just nu är jag där jag funderar mycket kring det här...intressant helt enkelt.
Om vissa saker vet jag inte vad jag tycker, eller vad jag står för...vet
inte riktigt min egen åsikt. Lite jobbigt.
En annan sak jag funderar över är musik. Musikens påverkan.
Jag vet ATT det påverkar, är bara så fascinerad över HUR det gör det...
Vissa säger att "tung" musik, typ hårdrock, metal osv har en negativ
påverkan/effekt på människor. Att det drar fram det "onda" i människan.
Ilska, hämnd, hat m.m. Medan "bra" musik, som klassisk och sådant som
är "lättare" påverkar människan i en helt annan riktning. Mild, lugn, sansad, vettig,
kärlek osv. Asså, jag vet inte riktigt om detta. Jag tror däremot att vissa artister
och band kan påverka oss otroligt mycket, med tanke på att de är på sätt och vis
förebilder. De kan lyfta en och uppmuntra en genom texter, men också dra ner en
med så destruktiva texter. Speciellt om man redan mår dåligt. Ja..tankar...tycken..
Massa fler tankar som jag ständigt tänker på, men allt tänker jag naturligtvis inte
skriva ned. Mycket är privat och känsligt för min del :)Kanske borde vi alla
ta oss en stund och fundera över vart vi står när det gäller en del saker.
Det kan vara bra att veta vad man har för åsikter.

Kommentarer
Postat av: Lina

Å jobbigt sånt där när man bara funderar och funderar men inte riktigt kommer någon vart med det... :s



SV: hah men Samire jag skrev ju att det INTE är jag som har bakat det... jag googlade ;P

2010-12-10 @ 10:26:40
URL: http://linativemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0