Vänskap.

Den vänskap som kan upphöra, har aldrig varit äkta.
Detta tycker jag stämmer något så otroligt bra!
En vänskap som ÄR äkta, sann och (trofast) faller inte,
den upphör inte...en äkta vänskap består! Den består genom
eld, stormar, regn, torka, olika starka känslor, bråk...ja ALLT.
Vänskap som inte kan gå igenom livet, och som upphör
på grund av olika anledningar, var då aldrig äkta. Jag ser
det så här, men sen om någon annan tycker annat så är det okej.
Jag vet, givetvis, att svek förekommer, lögner kan förekomma,
vi är ju trots allt bara människor, samt vet jag att förlåtelse
är oerhört viktigt MEN, jag tror Också att vissa människor
helt enkelt inte fungerar ihop...hur mycket de än försöker.
De kan vara som två pusselbitar men två olika sådana.
Saker och ting kan komma emellan och leder till att vänskapen
inte orka eller kan stå på benen. Vänskapen upphör för att
det "inte var menat", för att det helt enkelt inte fungerar.
Då måste man gå vidare, inte som ovänner tycker jag, men
lämna områden i sitt liv bakom sig och se framåt. Gå vidare.
Allt har sin tid. Kasta bort stenar har sin tid, och samla ihop
stenar har sin tid - Bibeln. Kanske är du min sten att kasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0