Fastna inte i diket, fortsätt framåt!

"Misslyckanden är inget hot, bara en motivation till att lyckas nästa gång."
Citatet är från mig själv, faktiskt (eller jag har iaf inte hört någon annan säga
det förr) Hur som helst. Jag skrev om misslyckanden i ett nummer i Inblick.
Det kan vara bra för mig att ibland läsa mina egna texter, för det uppmuntrar
mig. Egentligen är det Gud som uppmuntrar mig, eftersom det är han som ger
min inspirationen till att skriva. Jag kan vara ärlig och säga att jag har misslyckats.
Jag misslyckades med ett beslut som jag tog. Just nu kan jag inte säga att jag mår helt
bra. Allt är inte skit, men det är lite tufft. Jag glömde helt bort vad jag skrivit
och sagt till mig själv. Jag är otroligt tacksam för att jag har så bra förebilder i mitt
liv. Ludvig, Gabriel, Ida, Mary, Seb, Niclas mfl. Det finns många! Men jag ger inte upp.
Jag tar mig i kragen och överlever min vardag. Jag är inte helt nere, jag har trots allt
ett ljus i mitt liv, ett ljus som hjälper mig till det rätt vägen igen.

Man får inte sitta fast i sitt förflutna och hålla på ångra allt som man gjorde fel då.
Det är farligt. Då mår man bara sämre och kommer aldrig upp ur diket.
Sikta blicken framåt. Lämna det gamla som ligger bakom , se på framtiden.
Se de nya möjligheterna att göra saker ännu bättre. Däremot kan det vara bra
ibland att se tillbaka på det gamla, sitt förflutan, men endast för att få motvation
till att kämpa mer. Men framför allt, fastna inte där. Jag ska leva i nuet och njuta så
hårt jag bara kan! Även om jag fortfarande har saker att ta itu med så får jag hjälp,
och trots det så har jag min glädje i Gud....det är min starkhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0