Att träna är attraktivt!

Detta kom jag att tänka på för ett tag sen när jag stod i duschen.
Jag bestämde mig för att ta på mig träningskläderna och ut i skogen!
Jag har ingen bra kondition alls och man måste inte ha det. Jag kan ha
känt så ibland att man MÅSTE ha kondisen i toppklass, annars är man ju en
nolla. Nobody. Men, så är det ju inte. Det spelar ingen roll för det första vad
människor (speciellt som du ej känner) tycker om dig och för det andra
så måste man inte vara den bästa på uthållighet. Huvudsaken är ju att du
känner att du mår bra! Att du kan känna dig duktig och stolt Jag köri alla fall
mitt eget race! Jag börjar med att gå några meter för att få upp pulsen och
sen börjar jag jogga. Jag springer inte, för då tar all min kraft slut direkt.
Jag joggar, går, joggar,går... osv. Kör man på detta i några veckor så vet
jag att konditionen förbättras med tiden. Allt händer inte i just den sekunden.
Visste du att för att ändra en vana ska man ge det minst 90 dagar?
Nu påstår jag inte att det kommer ta 90 dagar att få en bra kondition,
men att nå det målet man vill får man inte ge upp! :)

Varför träna? Finns massvis med orsaker till det vännen!
1. För att må bra (psykiskt och fysiskt)
2. Förbättra koncentrationen (skola och jobb)
3. För att bli en gladare person (endorfimer sprids i kroppen
)
4. AWESOME känsla efteråt!
Ja, hehe, det finns såklart fler anledningar och dessa är bara några av dem.
Det är viktigt för kroppen att röra på sig. Vi människor mår inte bra av lathet.
Lathet kan leda till bitterhet, extreem lathet, ångest, depression m.m.
När vi däremot rör på oss blir vi hurtiga, glada, spontana, pigga m.m.
Vilket väljer du? Jag har valt att faktiskt röra på mig. Jag vill inte bli lat och vara
ett besvär för människor i min omgivning då jag tillslut ber dem göra saker åt mig
för att jag själv inte orkar. Nej jag vill att min kropp och själ ska må bra!
Dessutom är träning attraktivt! Jag har märkt att jag tycker det är otroligt
hett och attraktivt när jag ser killar/män träna! Det betyder att de bryr sig
om sin kropp och sitt välmående. I mina ögon är människor som tränar fräscha.
Jag vill också vara det :) jag vill att folk ska se att jag faktiskt bryr mig om min
kropp och vill på allra bästa sätt ta hand om den. Så jag uppmanar dig, läsare,
att verkligen röra på dig! Det är så underbart! Du behöver inte springa milen utan
det räcker om du är ute och går 30 min varje dag och stegvis ökar tiden!
Må gott folket!

Kommentarer
Postat av: camilla Strand

wow, Samira! Du är en sån inspiration!!!

Och visst kan du få kanonbra kondis på 90 dagar!

Om du gör som du gör nu, går och springer om vartannat VARJE DAG så kommer du inom ett par veckor mestadels springa och snart bara springa. Om 90 dagar har du då garanterat bra kondis!

Gör också så samtidigt att du ökar grönsaker och frukt, tar bort all vit pasta och ris helt, ökar på med kött, fisk och ägg. halverar portionerna men ökar dem till var tredje timme.

Dricker BARA vatten.

Då har du bra resultat på 90 dagar!



Go for it!

ps. viktigt är ordentligt med sömn och att börja dagen med ett kapitel i bibeln som du ber över;) Då har du ett segrande liv! ds.

2010-05-19 @ 22:14:39
URL: http://mimadeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0