Psalm 62

62:6-9
"Endast i Gud har du din ro, min själ,
ty från honom kommer mitt hopp.
Endast han är min klippa och min frälsning,
min borg, jag skall inte vackla.
Hos Gud är min frälsning och min ära,
min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud.
Förtrösta alltid på honom, du folk,
utgjut era hjärtan för honom.
Gud är vår tillflykt. Sela."

När jag läser det här bibelordet känner jag mig trygg.
Detta bibelord puttar bort mina olika rädslor.
Jag kan känna en lättnad när jag läser det här
och finna glädje i det hela. Bibelstället säger mig
att jag inte är ensam. Det styrker mig. Jag har något
att leva på varje dag- som jag känner är värdelöst.
Jag känner att varje dag är värdelöst, men bibelordet
ger min dag ett värde. Det ger mig hopp. Jag är inte ensam.
Jag har Gud med mig, på min sida...Han är min sköld,
min borg, min starka klippa...min tillflykt helt enkelt.
Jag litar ärligt talat mest på Gud. Jag vet att det kan låta konstigt
för de som inte tror, men för mig är det bevisat att Gud är
pålitlig. Människor sviker och sårar, men Gud älskar och helar.

Endast i Gud har min själ sin ro. All stress, alla plågor och allt press
man har från skolan....det kan bli så påfrestande och i just sådana
tillfällen och situatuoner har min själ sin RO i Herren. Han som är frihet,
lugn, styrka, trofasthet, renhet, kärlek...allt. Tack vare honom ska
jag inte vackla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0