Min säkra grund och min tillflykt är Du

Jag glömmer ibland hur glad bibeln gör mig (även om jag djupt inom
mig vet att jag älskar att läsa den levande boken) och hur mycket jag
tycker om att läsa den, pilla på den, att bara hålla i den! Jag glömmer
ibland hur spännande det är att läsa gamla testamentet, det som
hände för flera tusen år sen. Då det faktiskt var en helt annan kultur.
Då Moses levde, då Abraham levde och alla andra bibliska personer!
Så mycket jag kan glömma ibland. Jag vet att jag vill lovsjunga och
tala i tungor, men ändå sätter jag andra saker framför, som tv eller
facebook eller twitter. Eller vad som helst egentligen! Jag glömmer ibland
hur underbart det är att bara öppna munnen och be, även om det inte är
så passionerat varje gång. Att bara säga "Gud, tack för att du finns för mig."
Exempelvis. Det behöver inte alltid vara så mycket. Jag vet att jag har en
säker grund, en tillflykt och en trofast vän: Jesus. Honom vill jag veta mer
om. Min befriare, Honom vill jag umgås mer med. Jag får se till att prioritera
rätt i mitt liv: att Gud alltid kommer i första hand. Han som är min stabilitet.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0