Spermadonation

Jag håller på med ett arbeta på rättskunskapen där jag och min grupp
skriver om adoption, och jag skriver specifikt om spermadonation.
Intressant faktiskt...det är bara lite svårt att hitta information för att få ihop
en A-4 sida. Vi försöker bli klara så att vi kan redovisa på torsdag för att slippa
plugga på lovet. Visste du att:
  • Spermaprover frys ner till-196 grader och kan sparas i 20 år.
  • Spermagivaren ska vara anonym i förhållande till paret som behandlas,
    enligt svensk lagstiftning om insemination.
  • Män som blir godtagna donatorer får maximalt ge upphov till sex graviditeter.
  • Spermagivaren bör vara under 36 år.
  • Man måste ha sädeceller som uppfyller kraven för nedfrysning.
Som sagt, mycket intressant! :) Detta kan man läsa lite mer om på skane.se.
Nu ska jag jobba vidare! Här får ni en bild också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0