PLEASE folks, communicate with each other!

Är det något som denna tös, miss K, ogillar så är det brist
på kommunikation! Visseligen kan det brista om man inte
riktigt känner varandra, typ som att helt randomly snacka med
en främling. Men nu menar jag mellan relationer! Vänskap
eller ett förhållande! Eftersom att jag är så singel man bara kan
bli så gäller det vänskap för mig. HUR i hela friden ska en relation
fungera utan kommunikation? En DÅLIG kommunikation fungerar
inte heller, inte i längden! För att en relation SKA fungera och det
ska vara härliga tider så MÅSTE man K O M M U N I C E R A!
Prata med varandra! Öppna upp er! Jag menar naturligtvis
inte att vi ska öppna upp hjärtat för allt och alla, men i alla fall
de som står oss nära, eller den person som står oss allra närmast!
Halvdåliga sms; suger, det funkar inte. Ett hej då och då; knäcker
en och man blir ledsen tillslut. (Pratar ärligt talat från egna
erfarenheter, så jag mummlar inte bara på något...)

Hur svårt kan det vara att regelbundet bara höra av sig?
Om det än bara är "Hej min vän, hur är det med dig?"
Eller "Åh jag saknar dig!" ELLER "Tja, det var fett länge sen
vi sågs. Fika?" VAD SOM HEEELST. PRATA. Såklart kan man
ta kontakt via ett sms eller telefonsamtal men vi kan inte
basera våra relationer på telefoner! Eller internet....
Känns som sen Facebook och iPhones kom in i livet så har människor
inte orkat möta en öga mot öga, tand för en tand..haha.
Nej men ni förstår min point? Ta nu tummen ur röven
och ring din vän, träffas och SNACKA. Inte bara massa ytliga
saker....ta igen och verkligen prata! Communication isn't just
about chit chat...its about actually TALKING TO each other.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0