Vad hände med respekt??

"Mock me, mock what ever you want...but don't you dare mock my God!"
Citat: mig själv. Asså. Seriöst, vad hände med att visa andra människor
respekt? Är det för mycket begärt? Jag är kristen, jag har en stark tro
på Gud och jag står för det, jag skämms inte och jag erkänner att jag
verkligen inte kan så jättemycket om Bibeln. Jag lär mig steg för steg.
Allt sätter sig inte i mitt huvud, jag måste läsa flera gånger...flera år.
Att läsa Bibeln är INTE som att läsa andra böcker som skönlitteraturer.
Jag Vet att jag inte alltid öppnar munnen när frågor ställs angående
gamla testamentet...varför? Jo för jag är ärligt talat inte så insatt i just
GT! Jag läser mest psaltaren och nya testamentet! JAG ÄR INTE PERFKET
BARA FÖR ATT JAG BEKÄNNER MIG SJÄLV SOM EN LEVANDE KRISTEN.
Önskar att människor kunde förstå det...jag är lika mänsklig som vilken
människa som helst på denna jord. Men för att återgå till respekt.
Ja, jag blir så sårad, så ledsen och upprörd. Jag som Är kristen respekterar
de som inte tror på Gud, varför kan det inte vara ömsesidigt?
Varför får inte jag den respekt som jag förtjänar? RETORISK FRÅGA.
Att håna/göra narr av/skämta om Gud framför mig är inte okej!
Jag försöker inte tvinga människor med mig till min tro, jag tvingar
inte med mina vänner till kyrkan (däremot kan jag ödmjukt fråga om de
vill med...there's a difference!), jag slår inte människor i min omgivning
med en Bibel (öser och kastar min tro och Bibelverser mot dem).
Folk har ingen rätt att trampa på min tro och min Gud hur som helst!
Frihet var det i detta land va? "Det är ett fritt land, jag får göra vad jag vill"
Om det är ett fritt land SÅ LÅT MIG FÅ HA MIN TRO, DET ENDA SOM HÅLLER
MIG VID LIV! Btw, nej men får inte göra vad som helst även om det ÄR
ett fritt land...finns fortfarande lagar och jag bryter inte mot lagen!
Hahaha det står även i lagen att man får ha vilken tro man vill.
Nej serisöt... visa respekt hallå! Ni kan få reta mig, säga att jag har
fula kläder, mobba mig, trycka ner mig psykiskt, men att håna Gud?
No way! Honom hånar man inte. Han räddade mitt liv, jag tänker inte låta
människor i min omgivning få trampa ner min tro! AARGh, blir så frustrerad
och upprörd. Detta är inte okej! Visa respekt så får du respekt!

Kommentarer
Postat av: Niclas

:') ...på riktigt alltså, jättebra :')

2011-02-10 @ 22:51:36
Postat av: Nancy Eurell

Bra Samira att du står upp för din tro! Du kan trösta dig med att Jesus sade om han blev hånade och förkastad av människor, så också vi som tror på Honom bli det! Jesus till och med sade att vi skulle bli hatade av alla för hans namns skull...

I Matteusevangeliet 5:11-12 "Saliga är ni, när människor hånar och förföljer er, ljuger och säger allt ont om er för min skull. Gläd er och jubla, ty er lön är stor i himlen. På samma sätt förföljde man prfeterna före er." Det finns en tröst mitt i det jobbiga att till slut, kommer vi att få en stor lön i himlen och vi ska till och med glädje oss och vara glad! Gud har någonting mycket bra för dig som tack! Stå på dig! Kram/Nancy

2011-02-10 @ 23:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0