What can I do to make you love me?

....What can I do to make you care?
Ja, ibland känner man sig mindre värd än vad man egentligen är.
Ibland känner man sig rätt så värdelös. Faktiskt.
Man känner sig emellanåt oälskad, som om ens närmsta inte
bryr sig riktigt. Eller ens enda nära vän.
Och man tänker "Vad kan jag göra för att du ska älska mig?
Vad kan jag göra för att du ska bry dig?"...lite desperat så där.
Grejen är att, det enda vi kan göra är att vara oss själva.
Kan våra närmaste medmänniskor inte acceptera oss för den
vi verkligen är, så är dem inte värd oss. Och så tvärtom.
Vi kan aldrig tvinga människor att tycka om oss och älska oss.
Vi kan aldrig tvinga fram känslor från den personen vi håller kär.
Är känslorna inte besvarade är det bara att försöka gå vidare
och komma över. Jag har hört att "för att komma över någon
måste du ligga under någon annan". Jag tycker inte det stämmer.
Man kan komma över någon utan att falla för någon annan först.

Många gånger har jag tänkt på vad jag kan göra för att
denne ska tycka om mig mer, för att denne ska älska mig.
Alltid har jag kommit fram till att det inte finns något jag kan göra.
Jag kan inte spela någon annan, för det skulle inte hålla i längden,
och han skulle ändå se igenom mig. Jag kan bara vara mig själv.
Vara den jag är, om det än är så att jag är konstig, trög, sjuk humor
och får skrattanfaller lite hur som helst. Gillar han inte allt som ÄR
jag, så finns det någon annan som uppskattar mina egenskaper
och som är värd mig. Jag tror detta är något som många tonåringar
behöver få höra.

Var dig själv. Tyck om dig själv. Lär dig att älska dig själv.
Var inte beroende av människor. Lär dig att vara självständig.
Att vara självständig betyder inte att inte ha vänner. Det betyder
att ha vänner men att kunna vara ensam också. Och inte alltid
känna behovet av att ALLTID vara med någon. Lär dig att
ha ensamtid med dig själv. Lär känna dig. Hitta dig själv innan
du hittar någon att dela livet med.

Kommentarer
Postat av: Malin Hansén

Helt rätt Samira! :D

2011-02-21 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0