No more fear for this young lady

Jag vet att jag har skrivit att jag varit rädd, vilket jag har varit.
Jag har fruktat något så fruktansvärt. Min rädsla spred sig
till min nästa, vilket aldrig var meningen. Att frukta Gud är bra,
det gör att jag inte vill göra vad som helst, jag vill lyda Gud.
Lyssna på Honom. Sådan fruktan är bra, men den fruktan jag
hade var ohälsosam. Den gjorde mig ofokuserad, ledsen och gav
mig en slags ångest. Men jag är inte rädd längre! Jag känner mig
lättad...Gud är fantastisk. I Hans närhet känner jag mig
så trygg och lugn. "In Your presence all fear is gone, in Your presence
is where I belong." Jag sjöng på en låt, på den där låten och jag
bara kände en sådan lugn på insidan :) en liten frid. Jag behöver
inte leva med min fruktan för jag har Gud med mig!
Ett bibelord jag ofta tänker på är "Förtrösta på Herren och
gör det goda, bli kvar i landet och sträva efter trofasthet.
Ha din glädje i Herren, han skall ge dig vad ditt hjärta begär.
Överlämna din väg åt Herren, förtrösta på honom, han skall göra det."
Den här kan jag utantill i huvudet därför att jag har tuggat och gnagt
på det väldigt mycket. Det här bibelordet tröstar mig och påminner
mig om att lita mer på Gud. :) Den gör mig orädd. Jag tänker inte
leva i osund rädsla någon mer, jag tänker konfrontera rädslan i stället!
Allt som gjorde mig rädd betyder ingenting, och det förstår jag nu.
Därför måste jag, så fort jag får tillfället, säga förlåt till min nästa.
Och jag gör det därför att jag bryr mig väldigt mycket om dig,
du min vän i livet.

Kommentarer
Postat av: angelica

Du är fin du! Glad jag blir att du blev glad tihi :D<3

2011-01-26 @ 17:32:13
URL: http://alsoknownasangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0