Faithful...

Var trogen! Inte bara din pojk/flickvän, man eller sambo....
Utan var även trogen dina vänner! "Neka inte den behövande
din hjälp, när det står i din makt att ge den. Säg inte "kom senare,
imorgon skall jag ge dig", fastän du kunde hjälpa genast." Detta
är från Ordspråksboken i Bibeln. :) Det här fick mig att tänka på
att liksom, vara trogen sina vänner, speciellt de som står en
otroligt nära. Om jag har en vän som ringer/smsar mig och säger
att denne behöver mig, behöver mitt stöd...ber mig att möta
upp denne bara för att finnas där liksom, då ska inte jag säga
att jag inte har tid, att vi kan ta det senare när JAG har tid-
när jag kunde hjälpa genast. OK- det Kan ju vara så i vissa
lägen att man faktiskt inte kan med en gång....

Lyssna på din vän som behöver dig. Ta tid med henne/honom.
Visa att du bryr dig! Skicka då och då tänker-på-dig-sms.
Köp något vännen tycker om :) Vad vet jag. Det jag vill få fram
är att man inte ska vända ryggen och vara EGO, utan tänka på
andra och liksom, göra gott mot sin nästa. Vidare står det;
"Tänk inte ut något ont mot din nästa, när han tror sig bo trygg
i din närhet. Gräla inte med någon utan orsak, då han inte
gjort dig något ont." Åh. Bibeln är SÅ bra. :)
Var en trogen människa! Älska dina vänner och finns där
för dem! Hjälp människor som behöver din hjälp! Vänd
inte ryggen. GRÄLA INTE UTAN ORSAK.

Aja. Vet inte HUR jag skulle skriva... ville bara få fram något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0