Born this way.....eller?

Jag har ett erkännande. Att 'uttala' detta erkännandet tar i,
det känns. Oja. Har ni hört talas om en kvinna som klär
sig galet, sminkar sig galet, kommer ut med videos som är
GALNA....hon är en slags lady. Tror hon heter Gaga?
Juste! She's Lady GaGa! Haha. Ja skämt å sido, jag är
medveten om att typ ALLA vet vem denna människa är!
Tror t.o.m min kära mor vet. Hur som. Mitt erkännande ja.
Hon har en låt som heter "Born this way" och första gången jag
hörde den höll jag på spy! Nej inte bokstavligttalat, men jag tyckte
verkligen att den sög. HÅRT. Observera att jag skrev TYCKTE. ;)
Grejen med GaGa är att jag faktiskt gillar hennes musik, däremot
tycker jag oftast inte om hennes texter och videos. Men JA, mina
älskade vänner. Tragiskt nog så tycker jag om denna låt.
I admit it. Fy vad det tar i asså! Varför? Jo för att jag har sagt
så mycket att jag inte tycker om henne osv osv. Måste dock
erkänna att när hon verkligen sjunger (typ akustiskt) så har hon
en röst. Hon KAN sjunga. MEN. Anledningen till att jag inte gillar henne
är på grund av hennes inspiration. Detta har hon sagt själv, att hon
sjunger oftast om sex därför att hon VILL att låtarna ska sätta sig
på hjärnan så att folk minns hennes musik. Plus, att hon tydligen
(kan inte säga 100% säkert) får sin inspiration till text och musik
från porrtidningar. Fräscht! Näe.....

Jag tänkte på "Born this way" och jag tänkte "Är jag född så här, som
jag är?" Asså. Jag kan förstå när människor säger "Ah men vadå, jag är
född så här, acceptera. Jag kan inte ändra på mig/det." Grejen är
den att jag tror faktiskt inte på det helt och hållet. Jag föddes.
Jag växte upp. Jag blev tonåring. Jag blev stor. Visserligen har jag
påverkats av omständigheter och uppväxt och människor i omgivningen
och JA, det har format mig till en DEL av den jag är. Däremot,
så tror inte jag att jag "bara" föddes så här. Den jag är.
Jag tror på att en högre makt har SKAPAT mig och om jag sedan
vill följa det så är det okej. Nekar jag det så fine, jag kan ju alltid
försöka "skapa" nya egenskaper i mig. Fy vad flum det här låter.
Lät bättre i huvudet för jag får inte ut det i ord. Hm. Asså jag tror
inte att jag bara föddes "this way". Jag tror på att vi människor
är skapta till den vi är, typ. Att jag är, enligt mina vänner, en bra
vän, underbar, vacker, omtänksam m.m. beror INTE på att jag
var born this way! Det beror på att jag blev skapad THIS WAY.
Get my point? Aja. Det här är mina åsikter och tankar i alla fall. :)
Tyck och tänk vad du vill! Puss!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Jag gillar faktiskt också den låten... :P

2011-03-31 @ 20:32:54
URL: http://jesperpalsson.blogg.se/
Postat av: David

Smira! :'(

2011-03-31 @ 20:52:33
URL: http://obviouschild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0