Det är Du ♥

När mitt hjärta är stängt, när jag är som mest envis.
När hela mitt inre blir förstenad, en stor oförstörbar mur
är du den enda som kan riva ner muren och göra mig ödmjuk
igen. Endast du tränger igenom. Du förvandlar mig, hela mitt liv.
Du öppnar upp mitt hjärta och visar mig den jag egentligen är.
Du tar bort masken som döljer min verkliga identitet.
Mina tankar som far och flyger omkring, tankar om att vilja
men kan inte. Orkar inte. Har inte lust med. Förmår inte.
Men innerst inne vill, verkligen vill. Då talar du till mig genom
kärlekssångerna och påminner mig om kärleken. Jag blir återigen
ödmjuk. Det finns Ingen som du. Vart jag än går, var jag än är,
vilka jag än möter, möter jag ingen som är som du. Du är den
absolut bästa. Jag vet det. Djupt inne. Ändå agerar jag inte.
Du är klippan, herden, tillflykten...kärleken. Du är min starkhet.
Du är min räddare i nöden, så väl beprövad.

Det jag vill, det förmår jag inte att göra.
Och det jag inte vill, det gör jag. Förlåt mig.
Ta mig tillbaka där jag en gång var. Där jag trivdes så bra.
Där jag mådde så bra. Där jag blev oberoende, men beroende
av dig, och endast dig. Jag är tacksam. Med gråten i hjärtat...tack.
Jag älskar dig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0