Inte riktigt min grej asså

Hela dagen har jag haft värsta suget efter socker. Massa onyttigheter.
Sug efter Allt, såsom pizza, hamburgare, chips, marabou, godis,
cola, tårta....you name it! Så jag bestämde mig för att kämpa
och hålla mig till lördag, precis som jag sagt till mig själv!
Jag gick till affären ock köpte frukt och har nu ätit fruktsallad
med vaniljyoghyrt it, yummi! :) Inte nog med det, jag gjorde även
en GI-kladdkaka, dvs. utan socker och mjöl. Kladdkakan bestod
av 100 g mörk choklad, lite kakao, ägg och grädde.....
Mm....asså, njea, det är inte riktigt min grej asså. DEt smakade...
mörkt. Jag älskar mörkchoklad (60%, 70%, 86%) men en sådan
här kladdkaka? Näe. Ska man äta en kladdkaka ska man äta en
riktig med socker i! Annars äter man inte alls. Antingen eller.
Nu kan i alla fall ingen säga att jag inte har testat, FÖR DET HAR JAG!
Juste, jag måste erkänna att jag köpte EN delicatoboll...hm...
så SÅ duktig var jag inte. Men ganska duktig ändå :) jag menar,
jag kunde ha köpt lösgodis eller en 200g marabout ELLER ätit
en semla (som mamma faktiskt köpt...hon får äta den!)


Min kladdkaka såg ungefär ut så där... Det var kul
att åtminstone ha prövat på det där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0