Så typiskt.

Det var en utbildningsmässa i skolan idag och först tänkte jag att
jag inte skulle ner och kolla, eftersom att jag ändå inte ska plugga på minst
2 år. Tillslut gick jag och två klasskamrater ned i alla fall. Jag började då fundera
på VAD jag kan studera och jobba med. Vad är jag intresserad av?
Jag har känt i flera år att jag ska jobba med människor, men vill Inte utbilda
mig till en psykolog, eller socionom för den delen...hm. Tänk tänk tänk.
Slutligen gick jag in på google och sökte på "utsatta kvinnor".
Jag hittade "action aid", handlar om kvinnor i Afrika. I LOVE AFRICA.
Jag känner ju jättstarkt för Afrika.... jag tror att jag på något sätt
hamnar där nere, i något land, någon dag. :) Skulle inte förvåna mig.
Hur som, jag sökte vidare på "utsatta kvinnor sverige" och
hamnade till sist på en sida där de sökte 'personal'- ett hälsojobb.
De håller på med typ kroppsanalyser osv. Undersöker både privat-
personer samt företag. Efter analysen lägger man upp ett "schema" typ
baserat på om kunden vill gå ned i vikt eller bygga muskelmassa. JÄTTEINTRESSANT
tycker lilla Samira då. Ja.... man behövde ingen utbildning, utan blir man tagen
utbildar de mig internt. Super! Man kunde också jobba hemifrån några timmar
i veckan och det verkade nice.... till dess att det stod att man måste vara
minst 30 år. SUCK. SÅ TYPISKT. Jag som tänkte att jag hittat ett sätt att tjäna
pengar på och ev bli fastanställd..... Det här ämnet är väldigt intressant,
speciellt nu när jag själv vill verkligen lära mig sådant här då jag kämpar
med viktminskning. :) Aja... om jag ändå vore några år äldre, eller om
de Ändå kunde haft mindre krav angående ålder...... :)

Kommentarer
Postat av: Camilla Strand

Men nu har du ju ett tiotal år på dig att utbilda dig, få ordning på alla dina egna bitar och samla egna erfarenheter innan du börjar jobba med att hjälpa andra! Det är ju jättebra!

Tio år går rasande fort!

Snart är du där:)



Lycka till ! Sätt upp det jobbet som en affirmation - målbild! Titta på den då och då och bestäm dig för att du ska dit.



kram!

2011-03-15 @ 17:46:59
URL: http://wbyc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0