Gud bara måste finnas ju...

Hur många år har man läst naturkunskap? Eller som det
hette när man var yngre "NO". Sedan man gick på lågstadiet
right? Nu på gymnasiet så har jag läst natur A och B, eller
jag håller på med B kursen och har mitt sista prov på torsdag!
Delen är kroppen. Mycket intressant tycker jag! Älskar biologi.
Jag har tidigare aldrig förstått, helt ärligt. Visst har jag förstått
till en viss grund "ja, människan får inte förlora för mycket blod."
"vi har ett hjärta, vi har lungor" Osv. Man har i stora drag förstått
matsmältningsprocessen. Men nu! Nu är det som att jag läser med
heelt andra ögon! När jag läser om hur kroppen fungerar så blir
jag bara mer säker på Guds existens. Kroppen och dess funktion
är SÅ SJUKT KOMPLICERAD att vi inte kan finnas till av en slump!

Förstå min vän, kära läsare, hur sjukt många atomer, molekyler och
celler vi har i kroppen. Jag kan inte ens få fram i ord hur mycket.
Miljontals!! När man läser kemi och alla atomer och en molekyl liksom.
Molekylens uppbyggnad. Alla skal, alla protoner, elektroner, neutroner..
Hjälp. Och detta finns i oss?!?! Tänk bara kroppen, typ blodomloppet.
I blodet har vi blodkroppar (vita, röda och blodplättar). Röda som
transporterar syre, vita som deltar i kroppens försvar mot infektioner
och blodplättarna som gör att blodet kan levra sig. Alltså blodplättar
täpper till blodet när du skadar dig (för att du inte ska förblöda).
Eller hjärnan och dess funktion! Hjärnan som ger order om hur allt
ska vara liksom. Hela kroppen, dess inre... det är en heel värld!!
Det är inte bara skelett, hjärna, hjärta, kött och blod- här lever vi.
Allt vi har i oss har en funktion för att vi ska fungera normalt och leva.

Gud finns. Jag vet det. Vi människor kan inte komma till av slumpen.
Poff och vi finns. Näe. Naturkunskap har öppnat mina ögon för Guds
exsistens! Kroppen är FÖR HÄFTIG för att bara bli till. Vi ÄR skapade
med en PLAN, vältänkt plan dessutom. Vi är så komplicerade.
Ja... vi är skapade.....

Kommentarer
Postat av: J-C

Väldigt bra inlägg!

2011-05-23 @ 19:04:18
URL: http://jceurell.blogg.se/
Postat av: elida

Det är sjuuuukt när man tänker på det. Gud e så cool haha.



SV: aww, I HEART SAMIRA

2011-05-23 @ 23:44:54
URL: http://elidab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0